Reklama
Rozwiń

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestnicz...

Niemiecki eksport pobił rekord. Kto jest największym odbiorcą?

W lutym z RFN wyeksportowano towary i usługi o wartości 136,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4 proc. licząc miesiąc do miesiąca i 7,6 proc. rok do roku. Jed...

Mniejsza szara strefa tytoniowa

Udział nielegalnych papierosów w rynku tytoniowym w Polsce wyniósł w 2022 r. 5,35 proc. To najniższy wynik w historii badań Instytutu Doradztwa i Badania R...

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

Ponad połowa Polaków czeka z zakupami niemal do ostatniej chwili, a tylko 7 proc. nie zwraca uwagi, co ile kosztuje. Ceny zmieniają zwyczaje konsumentów.

Kosztowna zwłoka wprowadzenia systemu kaucji na opakowania po napojach

Nie tylko organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy i samorządowcy, ale i konsumenci podkreślają potrzebę pilnego wprowadzenia w Polsce systemu kaucji na opa...

Sklepy mają dość. Wzrost kosztów je przygniata

Firmy handlowe czują rosnącą presję konsumentów. Co druga musi wciąż oferować promocje i zniżki, choć koszty rosną. Mimo to co czwarta mówi o ekspansji i s...

Allegro zadowolone z wyników, rusza na podbój Czech

W 2022 r. sprzedaż na platformie wzrosła o niemal 16 proc. Firma szykuje się do uruchomienia czeskiej wersji Allegro, spodziewa się też dobrych wyników kwa...

Jakub Olipra, Credit Agricole: Drogo na wielkanocnym stole

Niemal każde kolejne święta za sprawą inflacji są najdroższe w historii. Problem w tym, że obecnie ceny rosną wyjątkowo szybko – mówi Jakub Olipra, starszy...

Brytyjczykom grozi brak warzyw i owoców. Francuzi zapomną o smaku truskawek

Brytyjczycy dotknięci największym od 1977 r. wzrostem cen żywności muszą przygotować się do braku świeżych warzyw i owoców. Francuzi mogą zapomnieć, jak sm...

Adidas chciał przeszkodzić Black Lives Matter w rejestracji znaku towarowego

Niemiecki koncern produkujący odzież sportową najpierw złożył sprzeciw wobec znaku BLM, teraz twierdzi, że go wycofuje.

Reklama
Reklama

Co trzeci Polak kupuje prezenty na Wielkanoc

Choć z obdarowywaniem kojarzy się raczej Boże Narodzenie, to popularność kupowania prezentów z okazji Wielkanocy też rośnie. Zadowolone są z tego sklepy. I...

Pepsi zmienia logo, klienci mogą powiedzieć: "nie, dziękuję"

Choć wydaje się, że to jeden z najbardziej znanych wizerunków na świecie, to firma jeszcze w tym roku zacznie rewolucyjną zmianę swojego logo. W Polsce zob...

Producenci elektroniki odczuwają kryzys

Mimo problemów z dostawami komponentów i rosnącymi cenami sektor AGD i RTV notował wzrosty. Jednak firmy widzą ograniczanie popytu, także w kategoriach rek...

Polacy największą lojalność wykazują wobec… stacji benzynowych. A najmniejszą?

Tylko 5 proc. nie należy do żadnego programu lojalnościowego, ale nie znaczy to, iż konsumenci przywiązują się do kupowania w określonych sklepach. Najwięk...

Większość Polaków chce oszczędzać podczas świąt. Walka na okazje

Plany takie ma aż 70 proc. z nas, co pokazuje efekt inflacji odczuwalny przez gospodarstwa domowe. 65 proc. Polaków planuje oszczędności do poziomu 30 proc.

Gwałtowny skok polskiego eksportu do Ukrainy. Co sprzedajemy?

Eksport Polski do Ukrainy podskoczył w ub.r. aż o 55 proc., w dużej mierze za sprawą paliw i broni. Wzrost importu z Ukrainy nieco zwolnił. Łącznie miało t...

Polacy pod ścianą. Oszczędzają nawet na Wielkanocy

Aż niemal 70 proc. Polaków zapowiada, iż na świątecznych zakupach spożywczych będzie oszczędzać. Największa grupa chce ciąć swój świąteczny budżet w zakres...

Duże sieci handlowe nie czują kryzysu, dalej mocno rosną

Najwięksi sprzedawcy nie zwalniają tempa i mimo spowolnienia na rynku przyśpieszają rozwój. Niezależne sklepy jeszcze szybciej będą tracić rynek.

Kryzys? Nie dla sieci, małe sklepy mają problem

Najwięksi sprzedawcy nie zwalniają tempa i mimo spowolnienia na rynku przyśpieszają rozwój. Niezależne sklepy jeszcze szybciej będą tracić rynek, konsumenc...

Potężna francuska sieć opuszcza Rosję. Pomógł międzynarodowy bojkot?

Zatrudniająca w Rosji 45 tysięcy ludzi i posiadająca 111 hipermarketów w 65 miastach Rosji francuska sieć budowlana Leroy Merlin ogłosiła, że opuszcza fede...

Reklama
Reklama