Sklepy nadal znikają tysiącami, a duże sieci nie przestają rosnąć

W 2023 r. zlikwidowano ponad 3 tys. sklepów, głównie małych. Kolejne 10 tys. zawiesiło działalność. W tym samym czasie duże sieci nie przestają się rozwijać.

Publikacja: 15.01.2024 03:00

W 2023 r. zlikwidowano ponad 3 tys. sklepów, głównie małych

W 2023 r. zlikwidowano ponad 3 tys. sklepów, głównie małych

Foto: PAP/Darek Delmanowicz

Na koniec 2023 r. liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 370 tys., co oznacza, że w rok skurczyła się o ponad 3 tys. – wynika z najnowszych danych wywiadowni Dun & Bradstreet. To jednak nie jest pełen obraz branży, kolejne 10 tys. działalności gospodarczych zostało bowiem w tym okresie zawieszonych.

Kurczy się większość sektorów rynku, wzrost widać natomiast w przypadku np. placówek z wyrobami medycznymi, ale też z tytoniem czy odzieżą, co pokazuje zmiany w nastawieniu konsumentów.

Pozostało 91% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?