Inteligo powalczy o nowych klientów

Inteligo, internetowe ramie PKO BP, chce do 2012 roku pozyskać 1 mln nowych klientów, wydać 300 tys. kart kredytowych, udzielić 165 tys. pożyczek gotówkowych oraz powiększyć kwotę zebranych depozytów do 9,3 mld zł - zakłada nowa strategia

Publikacja: 11.05.2010 12:26

Inteligo powalczy o nowych klientów

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

- Chcemy by Inteligo było tą częścią banku, która będzie najszybciej pozyskiwać nowych klientów - mówi Wojciech Papierak, wiceprezes PKO BP, odpowiedzialny za segment detaliczny.

Zrealizowaniu tych celów ma pomóc zmiana taryfy opłat i prowizji. Przelewy krajowe wykonywane drogą internetową od wczoraj są bezpłatne, podczas gdy wcześniej każdorazowo trzeba było zapłacić 0,99 zł. Klient nie zapłaci za używanie karty debetowej, jeśli wykona nią transakcję na co najmniej 100 zł miesięcznie. Jeszcze w maju na platformie Inteligo dostępna będzie pożyczka gotówkowa, a niedługo potem także karty kredytowe.

Inteligo, który oferuje usługi skierowane do klientów korzystających wyłącznie z kanałów elektronicznych do tej pory było pasywnym graczem na tym rynku. Obecnie prowadzi 700 tys. rachunków i ma 600 tys. klientów. Dla porównania mBank (część BRE Banku) prowadzi blisko 1,8 mln rachunków dla klientów indywidualnych (bez rachunków oszczędnościowych) oraz ponad 300 tys. rachunków klientów firmowych. Według prognoz Związku Banków Polskich, do 2013 roku liczba klientów korzystających z kanału internetowego ma wzrosnąć do 13 mln czyli o blisko 5 mln. Inteligo chcemy mieć znaczący udział w tym przyroście - deklarują przedstawiciele banku. Planowana jest rewitalizacja marki, a jeszcze w maju wystartuje kampania promocyjna w internecie.

Jednocześnie klientom korzystającym z bankowości tradycyjnej PKO BP oferuje możliwość realizowania transakcji przez internet poprzez usługę iPKO. Liczba jej użytkowników ma się zwiększyć z 3,25 mln na koniec 2009 r. do 4,3 mln na koniec 2012 roku. Wiceprezes Papierak zapewnia, że jest miejsce zarówno na Inteligo jak i IPKO, ponieważ są one skierowane do innych grup klientów.

- Mamy w swoich bazach 7 mln klientów i będziemy oferować im coraz większą liczbę produktów - podkreśla Papierak.

Dodaje, że bank chce wzmocnić pozycję w dużych aglomeracjach i utrzymać pozycję w mniejszych i średnich miejscowościach. Mają temu pomóc zmiany w ofercie Inteligo.

- Chcemy by Inteligo było tą częścią banku, która będzie najszybciej pozyskiwać nowych klientów - mówi Wojciech Papierak, wiceprezes PKO BP, odpowiedzialny za segment detaliczny.

Zrealizowaniu tych celów ma pomóc zmiana taryfy opłat i prowizji. Przelewy krajowe wykonywane drogą internetową od wczoraj są bezpłatne, podczas gdy wcześniej każdorazowo trzeba było zapłacić 0,99 zł. Klient nie zapłaci za używanie karty debetowej, jeśli wykona nią transakcję na co najmniej 100 zł miesięcznie. Jeszcze w maju na platformie Inteligo dostępna będzie pożyczka gotówkowa, a niedługo potem także karty kredytowe.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy