- Chcemy by Inteligo było tą częścią banku, która będzie najszybciej pozyskiwać nowych klientów - mówi Wojciech Papierak, wiceprezes PKO BP, odpowiedzialny za segment detaliczny.
Zrealizowaniu tych celów ma pomóc zmiana taryfy opłat i prowizji. Przelewy krajowe wykonywane drogą internetową od wczoraj są bezpłatne, podczas gdy wcześniej każdorazowo trzeba było zapłacić 0,99 zł. Klient nie zapłaci za używanie karty debetowej, jeśli wykona nią transakcję na co najmniej 100 zł miesięcznie. Jeszcze w maju na platformie Inteligo dostępna będzie pożyczka gotówkowa, a niedługo potem także karty kredytowe.
Inteligo, który oferuje usługi skierowane do klientów korzystających wyłącznie z kanałów elektronicznych do tej pory było pasywnym graczem na tym rynku. Obecnie prowadzi 700 tys. rachunków i ma 600 tys. klientów. Dla porównania mBank (część BRE Banku) prowadzi blisko 1,8 mln rachunków dla klientów indywidualnych (bez rachunków oszczędnościowych) oraz ponad 300 tys. rachunków klientów firmowych. Według prognoz Związku Banków Polskich, do 2013 roku liczba klientów korzystających z kanału internetowego ma wzrosnąć do 13 mln czyli o blisko 5 mln. Inteligo chcemy mieć znaczący udział w tym przyroście - deklarują przedstawiciele banku. Planowana jest rewitalizacja marki, a jeszcze w maju wystartuje kampania promocyjna w internecie.
Jednocześnie klientom korzystającym z bankowości tradycyjnej PKO BP oferuje możliwość realizowania transakcji przez internet poprzez usługę iPKO. Liczba jej użytkowników ma się zwiększyć z 3,25 mln na koniec 2009 r. do 4,3 mln na koniec 2012 roku. Wiceprezes Papierak zapewnia, że jest miejsce zarówno na Inteligo jak i IPKO, ponieważ są one skierowane do innych grup klientów.
- Mamy w swoich bazach 7 mln klientów i będziemy oferować im coraz większą liczbę produktów - podkreśla Papierak.