Największa brytyjska sieć handlu artykułami dla domu i mieszkania (wartość rynkowa 1,5 mld dol.) wypadła gorzej w II kw., ale zyskiwała wczoraj na giełdzie w Londynie nawet 13 proc., bo spadek wyniku był mniejszy od zakładanego.
Prezes holdingu – właściciela sieci Argos i Homebase (artykuły dla majsterkowiczów) – Terry Duddy uspokajał dziennikarzy, że spodziewa się znacznie lepszego kwartału ze świętami od właśnie zakończonego. Podkreślił też, że spółka jest w wyjątkowo dobrym stanie.
Sprzedaż sieci Argos (na podstawie katalogu) zmalała po 13 tygodniach o 8,6 proc., w dwóch trzecich z powodu niechęci klientów, zwłaszcza mniej zasobnych, do zakupów elektroniki. Analitycy zakładali jednak spadek o 8,5 – 13 proc.
Home Retail ma także do czynienia z ostrą konkurencją supermarketów, firm wyspecjalizowanych i internetowych, a robią w nim zakupy klienci o skromnych dochodach, którzy odłożyli zbędne wydatki ze względu na kryzys gospodarczy.
—reuters