16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podsumowała zgłoszenia nadawców, którzy chcą mieć kanały w jednym z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej. Są niespodzianki

Publikacja: 14.03.2013 11:37

16 chętnych do nadawania cyfrowych kanałów

Foto: ROL

Zgłoszeń jest 16. Do kanału filmowego jest czterech chętnych, dziecięcego: dwóch, podobnie, jak do społeczno-religijnego. Najbardziej zacięta rywalizacja rozegra się o nadawanie kanału edukacyjno-poznawczego. Taki chce nadawać ośmiu wnioskodawców. A wolne miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym będą tylko cztery.

Wśród chętnych na kanał dziecięcy nie ma niespodzianek – Polsat i TVP już dawno potwierdziły, że wysłały zgłoszenia z propozycjami takich stacji (w przypadku Polsatu będzie to pewnie Polsat JimJam, TVP zaproponowała nową stację TVP ABC).

Stację filmową chcą mieć spółki Telewizja Polsat, Stopklatka (wspierana przez Kino Polska TV i Agorę) oraz TV Film i Mediasat. TV Film należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (ZPR) i Kina Świat. Mediasat to nadawca stacji Tele5.

Niepodawane wcześniej firmy pojawiają się także wśród chętnych do stacji edukacyjno-poznawczej. O ile Apella (d. Media Skok), 4fun Media, MediaWorks (należy do Platformy Mediowej Point Group), Edusat i Discovery Communications Europe Ltd sygnalizowały swoje zgłoszenia wcześniej, a TV Spektrum należy do ZPR, które także zapowiadały start, dwie firmy są nowością. A są to: katowicka TVS (nadawca TV Silesii) oraz TVR, nadawca Telewizji Rolniczej.

W grupie chętnych do nadawania kanałów społeczno-religijnych jest spodziewana Fundacja Lux Veritatis (nadawca TV Trwam), ale też spółka Wieczorna.pl z Zielonej Góry, właściciel m.in. portalu merkuriusz.eu i poselska.pl. Z rywalizacji o stację religijną wycofała się spółka Platformy Mediowej Point Group. Zrezygnowała, kiedy jasne stało się, że ma konkurować z TV Trwam

– Szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, ojca

Tadeusza Rydzyka

, kierując się przy tym istotnym interesem społecznym, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie  kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej – podał

Point Group

.

Zgłoszeń jest 16. Do kanału filmowego jest czterech chętnych, dziecięcego: dwóch, podobnie, jak do społeczno-religijnego. Najbardziej zacięta rywalizacja rozegra się o nadawanie kanału edukacyjno-poznawczego. Taki chce nadawać ośmiu wnioskodawców. A wolne miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym będą tylko cztery.

Wśród chętnych na kanał dziecięcy nie ma niespodzianek – Polsat i TVP już dawno potwierdziły, że wysłały zgłoszenia z propozycjami takich stacji (w przypadku Polsatu będzie to pewnie Polsat JimJam, TVP zaproponowała nową stację TVP ABC).

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy