Sława Polski to nagroda dla liderów polskiego eksportu. Zwycięskie firmy kapituła konkursu wybrała na podstawie danych finansowych oraz danych z ankiet. Uwzględniliśmy: dynamikę eksportu w trzech ostatnich latach, za co spółka mogła otrzymać 35 proc. punktów, nominalną wartość eksportu oraz udział eksportu w sprzedaży (można było za nie dostać łącznie 30 proc. punktów). Obok tych parametrów braliśmy również pod uwagę rentowność sprzedaży oraz rentowność kapitałów własnych w dwóch ostatnich latach (35 proc. punktów).
Kapituła nagrody zdecydowała ostatecznie o wyróżnieniu w kategorii Nagroda krajowa firm: Ericpol, KGHM Polska Miedź, Mahle Polska, Mennica Polska oraz Sitech. Nagrodami branżowymi wyróżniono: Danwood (dawniej Budimex Danwood), Ericpol, KGHM, Konimpex, Krajową Spółkę Cukrową, Mahle Polska, Mennica Polska, Mondi Świecie, Sempertrans Bełchatów, Stolzle Częstochowa, Phoenix Contact Wielkopolska.
Orły Eksportu to z kolei nagroda dla firm najdynamiczniej rozwijających sprzedaż za granicę. Przyznając punkty dużo większy nacisk położyliśmy na dynamikę sprzedaży za granicę (nie uwzględniamy nominalnej wielkości eksportu). Za wzrost eksportu w trzech ostatnich latach można było otrzymać 60 proc. punktów. Pozostałe 40 proc. to udział eksportu w sprzedaży oraz rentowność sprzedaży i kapitałów własnych w 2012 roku.
Orłami Eksportu w pierwszej edycji naszego konkursu zostały: Danwood, Konimpex, Mennica Polska, Stolzle Częstochowa oraz Wielton.
Nagrodę specjalną, za wyjątkowy wkład w rozwój polskiego eksportu, kapituła konkursu przyznała w tym roku branży spożywczej.