– W Polsce od kilku lat wyraźnie zmieniają się trendy konsumenckie. Rośnie znaczenie kategorii premium – wyjaśnia Dominika Rąba, wiceprezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania. – Klienci poszukują produktów wysokiej jakości z tzw. krótką i czystą etykietą. Wolą zapłacić więcej, by w zamian otrzymać wyrób wyższej jakości – dodaje.
Wędliny Maestro, jak zaznacza ich producent, mogą się pochwalić wysoką mięsnością, dużą zawartością białka oraz brakiem glutaminianu monosodowego i fosforanów. To sprawia, że konsumenci chętnie do nich wracają. Co więcej, z roku na rok liczba osób, które je kupują, jest coraz większa.
– Dowodem na to jest dynamicznie rosnąca sprzedaż produktów Maestro – zaznacza Dominika Rąba.
Pod brandem tym dostępnych jest wiele produktów. Jednak do jego popularności przyczyniają się głównie kabanosy. Pomimo krótkiej obecności na rynku zdobyły już pozycję wicelidera – w ujęciu wartościowym i ilościowym – tej części polskiego rynku wędlin.
Wędliniarska marka swój sukces zawdzięcza także nowościom (ostatnio wprowadziła na rynek kabanosy w formie przekąsek) oraz szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym.