Wędliny bliżej natury

W tym roku miną cztery lata, od kiedy Zakłady Mięsne Henryk Kania z powodzeniem oferują wędliny pod marką Maestro. Jej rozpoznawalność i szybko rosnącą sprzedaż firma tłumaczy wpisaniem się w oczekiwania rynku i konsumentów.

Publikacja: 25.01.2017 21:00

Wędliny bliżej natury

Foto: materiały prasowe

– W Polsce od kilku lat wyraźnie zmieniają się trendy konsumenckie. Rośnie znaczenie kategorii premium – wyjaśnia Dominika Rąba, wiceprezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania. – Klienci poszukują produktów wysokiej jakości z tzw. krótką i czystą etykietą. Wolą zapłacić więcej, by w zamian otrzymać wyrób wyższej jakości – dodaje.

Wędliny Maestro, jak zaznacza ich producent, mogą się pochwalić wysoką mięsnością, dużą zawartością białka oraz brakiem glutaminianu monosodowego i fosforanów. To sprawia, że konsumenci chętnie do nich wracają. Co więcej, z roku na rok liczba osób, które je kupują, jest coraz większa.

– Dowodem na to jest dynamicznie rosnąca sprzedaż produktów Maestro – zaznacza Dominika Rąba.

Pod brandem tym dostępnych jest wiele produktów. Jednak do jego popularności przyczyniają się głównie kabanosy. Pomimo krótkiej obecności na rynku zdobyły już pozycję wicelidera – w ujęciu wartościowym i ilościowym – tej części polskiego rynku wędlin.

Wędliniarska marka swój sukces zawdzięcza także nowościom (ostatnio wprowadziła na rynek kabanosy w formie przekąsek) oraz szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym.

– Intensywne wsparcie marketingowe, które ruszyło niemalże od początku powstania marki, szybko zbudowało zarówno jej rozpoznawalność, jak i rozpoznawalność poszczególnych produktów pod nią oferowanych – wyjaśnia wiceprezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania. – Produkty Maestro, na które kładziemy największy nacisk w zakresie promocji, to kabanosy oraz wędliny plastrowane, a także okresowo szynka wędzona i kiełbasa krakowska. Głównie przy okazji świąt – dodaje.

W ramach działań promocyjnych firma stawia nie tylko na tradycyjne spoty reklamowe, ale też m.in. na współpracę z blogerami kulinarnymi. Jak przystało na nowoczesną markę, Maestro jest aktywne w mediach społecznościowych.

Jego profil na Facebooku powstał w 2014 r., a mimo to – biorąc pod uwagę profile innych firm lub marek z branży mięsnej – zajmuje drugie miejsce pod względem liczby fanów. W połowie stycznia tego roku miał na swoim koncie ponad 26 tys. polubień.

Zakłady Mięsne Henryk Kania należą do czołowych producentów wędlin w Polsce. Od 2012 r. notowane są na giełdzie Warszawie. Ich roczne przychody sięgają 1 mld zł. Zgodnie z wcześniej ogłoszoną strategią do 2018 r. mają się zwiększyć do 1,7 mld zł. Oznacza to podwojenie sprzedaży z 2014 r. Swoją mocną pozycję rynkową spółka zawdzięcza współpracy z sieciami handlowymi. Coraz większy wpływ na jej rozwój ma także eksport.

– W Polsce od kilku lat wyraźnie zmieniają się trendy konsumenckie. Rośnie znaczenie kategorii premium – wyjaśnia Dominika Rąba, wiceprezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania. – Klienci poszukują produktów wysokiej jakości z tzw. krótką i czystą etykietą. Wolą zapłacić więcej, by w zamian otrzymać wyrób wyższej jakości – dodaje.

Wędliny Maestro, jak zaznacza ich producent, mogą się pochwalić wysoką mięsnością, dużą zawartością białka oraz brakiem glutaminianu monosodowego i fosforanów. To sprawia, że konsumenci chętnie do nich wracają. Co więcej, z roku na rok liczba osób, które je kupują, jest coraz większa.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy