Za jeden walor trzeba było zapłacić 14,40 zł, 2,35 proc. więcej niż dzień wcześniej, podczas gdy WIG20 spadł o 1,47 proc.

Powodem było to, że w środę Cyfrowy Polsat podał, że na koniec 2009 r. liczba abonentów jego platformy cyfrowej wynosiła 3,2 mln. W ciągu całego roku platformie udało się więc pozyskać 476 tys. nowych abonentów, a w samym grudniu – 200 tys. (w listopadzie platforma informowała, że ma 3 mln abonentów).

Analitycy uznali to za dobry wynik. W ślad za informacją poszły więc korzystne rekomendacje. Agencja Bloomberg podała, że analityk Citigroup podniósł rekomendację dla spółki ze „sprzedaj” do „kupuj”, a cenę docelową akcji z 13,8 zł do 16,5 zł. Powodem były właśnie dane o większej liczbie abonentów.

Reuters podał z kolei, że DM BZ WBK wydał neutralne zalecenie dla sektora mediów, ale najbardziej preferował w nim właśnie Cyfrowy Polsat.