Siła marki Wedel wzrosła w tym roku o jeden punkt do 80. Nie był to wprawdzie rekordowy skok, ale i tak czekoladową markę dzieli aż pięć punktów od najbliższego rywala, TVN. Utrzymanie przez TVN stanu posiadania z zeszłego roku (75 punktów) pozwoliło marce awansować na drugie miejsce w zestawieniu.
Natomiast aż o 10 punktow spadła w tym roku siła ubiegłorocznego wicelidera rankingi, marki Bebiko, która w tym roku znalazła się na odległym 37. miejscu.
W ciągu roku przeciętny wskaźnik siły marki dla stu najsilniejszych brandów wzrósł z 62,6 do 64,6 punkta. W odniesieniu do liderów rankingu po raz kolejny potwierdza się obserwacja z poprzednich edycji, że znajdują się oni blisko „pułapu rozwojowego” swoich marek na rynku polskim – uzyskanie wyższej oceny siły marki niż 80 punktów jest bardzo trudne. Działania promocyjne pozwalają jedynie na utrzymanie wypracowanej pozycji.
Wśród marek z pierwszej setki rankingu, które zanotowały największy przyrost siły marki, znajdują się: Lubella (3. miejsce, przyrost siły marki o 7 punktów), Kubuś (43. miejsce, przyrost siły marki o 7 punktów), Polskie Młyny (68. miejsce, przyrost siły marki o 7 punktów) i Bebilon (54. miejsce, przyrost o 8 punktów).
W tym roku po raz pierwszy w rankingu uwzględnione zostały marki z branży wydawniczej. W pierwszej setce znalazły się PWN (21. miejsce) i WSiP (99. miejsce).