Przegląd prasy – poniedziałek 16 maja

Publikacja: 16.05.2011 09:25

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Solorz coraz mocniejszy w wyścigu po Plusa

Michał Fura

Zygmunt Solorz-Żak zwiększa swoje szanse w walce o Polkomtel, operatora sieci Plus, wynika z informacji „DGP". Według nieoficjalnych informacji właściciel Cyfrowego Polsatu i telewizji Polsat chce zapłacić najwięcej za sieć Plus. Z naszych ustaleń wynika, że proponował nawet 18 mld zł. By zdobyć taką kwotę, potrzebował zewnętrznego finansowania, ale analitycy wątpili, czy uda mu się je pozyskać. Z informacji „DGP" wynika jednak, że biznesmen poszerzył właśnie krąg finansujących go podmiotów – obok niego w konsorcjum o Plusa walczyć będą jeszcze trzy instytucje finansowe. Osoba zbliżona do transakcji twierdzi, że są wśród nich podmioty, które wcześniej brały udział w tym procesie, ale odpadły.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=358995 (dostęp płatny)

Europejski dylemat: czy klienta można lokalizować

Michał Potocki

Unia planuje zaostrzenie przepisów o zbieraniu danych o lokalizacji użytkowników Unia Europejska pozostaje podejrzliwa wobec geolokalizacji. Komisja Europejska jeszcze w maju wyda opinię, w której zasugeruje bardziej restrykcyjne podejście do firm zbierających wrażliwe dane o użytkownikach. Opinia grupy roboczej ds. artykułu 29, zrzeszającej przedstawicieli narodowych inspektorów ochrony danych osobych, nie będzie wiążąca, jednak – jak zauważa „Wall Street Journal" – pokaże, w którą stronę poprowadzić prace legislacyjne w poszczególnych państwach UE. Grupa robocza jest zdania, że wszelkie dane zbierane na temat lokalizacji użytkowników na mapie przez spółki telefoniczne czy internetowe powinny być objęte taką samą ochroną jak imiona, nazwiska czy daty urodzenia. Innymi słowy Apple czy Google powinny uprzednio zdobyć zgodę użytkownika na zbieranie takich danych, a także zagwarantować ich pełną anonimowość oraz niszczenie po pewnym czasie. Oznacza to zarazem złe wiadomości dla potencjalnych reklamodawców, pracujących już nad technologią, która umożliwi wysyłanie spersonalizowanych reklam do klientów na podstawie danych zebranych za pośrednictwem sprzężonego z komputerem lub telefonem systemu GPS czy danych ze stacji Wi-Fi.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=359010 (dostęp płatny)

Społecznościowa sieć komórkowa

oprac.PC

Hiszpańska Telefonica, jedna z największym firm telekomunikacyjnych świata, szuka sposobu na zwiększenie zysków: zapowiedziała budowę taniej wirtualnej sieci komórkowej opartej na portalu społecznościowym Tuenti. Podała już nawet ceny połączeń, choć nie jest znana data uruchomienia Tuentimovil: 4 eurocenty za minutę rozmowy między użytkownikami sieci oraz 8 eurocentów za rozmowy z abonentami pozostałych. Telefonica kupiła działający w Hiszpanii portal Tuenti w sierpniu ubiegłego roku za 75 mln euro.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=358972 (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Jest problem ze światłowodem na Jamale

Anna Bytniewska

W umowie z Rosjanami o gazociągu tranzytowym nie ustalono, kto jest operatorem sieci teleinformatycznej. EuRoPol Gaz chce unowocześnić system łączności obsługujący polski odcinek gazociągu jamalskiego, którym rosyjski gaz płynie do Niemiec. Dzisiaj mija termin składania ofert w przetargu ograniczonym na modernizację. Jaki jest powód inwestycji?

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=e827b4b6-5948-4784-b31b-93c057f4a7d1&date=2011-05-16 (dostęp płatny)

Teleustawa wpadła w spory poślizg

Magdalena Wierzchowska

Operatorzy najbardziej krytykują zapisy o minimalnej prędkości internetu. Nowe prawo ma sprawić, że telekomy będą bardziej przyjazne klientom. Ale prędko go nie zobaczymy. Ustawa telekomunikacyjna, dostosowująca polskie prawo do unijnej dyrektywy, ma poprawić życie klientom. — Chciałabym, by z umowy za usługę telekomunikacyjną jasno wynikało, kto z kim zawiera umowę, za ile i na co. Reszta regulacji powinna znajdować się w regulaminie. Teraz nie zawsze umowa jest czytelna ze względu na jej obszerność — mówi Magdalena Gaj, wiceminister infrastruktury.

http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=d1dfe343-b4da-4beb-b956-03abf62598c2&date=2011-05-16 (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Chętniej korzystamy ze stacjonarnego Internetu

Urszula Zielińska

W I kwartale przybyło 100 tys. abonentów stacjonarnego Internetu – szacuje Telekomunikacja Polska. Na koniec marca było ich w Polsce ponad 6,6 mln To oznacza, że dostęp do sieci tego typu miało 44,2 proc. gospodarstw domowych, 2,1 pkt proc. więcej niż w marcu 2010 roku. Gros tej liczby – blisko 2,3 mln abonentów – to klienci grupy TP. Jednak to nie TP SA, największy w kraju stacjonarny operator, przyłączyła ich w I kwartale br. najwięcej. Prym wiódł komórkowy Orange, który zdobył 17 tys. użytkowników usług świadczonych w dwóch technologiach: CDMA (to technologia stacjonarna, choć radiowa) oraz BSA (kupując łącza od TP i świadcząc usługi pod własną marką).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1048295_Chetniej_korzystamy_ze_stacjonarnego_Internetu.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Solorz coraz mocniejszy w wyścigu po Plusa

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy