Jest i inne zagrożenie: gdy taka kartka zginie, posiadacz konta będzie miał trudności z dostaniem się do swoich pieniędzy przez Internet.
Sposób postępowania w takiej sytuacji zależy od procedur obowiązujących w banku prowadzącym rachunek, ale i od tego, jakich danych nie pamięta klient. Login jest zapisany w bankowych bazach i w każdej chwili można go odzyskać. Natomiast hasło nie jest przechowywane w jawnej postaci, dlatego nie da się go odtworzyć. Konieczne więc będzie wyrobienie nowego.
Tylko część instytucji umożliwia rozwiązanie problemu drogą telefoniczną. Klienci licznej grupy banków będą musieli pofatygować się do oddziału. Tak działa np. ING, w którym poufnych danych nie da się odtworzyć po kontakcie z telecentrum. Można je odebrać w dowolnej placówce albo przez Internet zamówić wysyłkę na adres korespondencyjny.
Podobne zasady obowiązują w BOŚ i Millennium: taką sprawę można załatwić tylko w oddziale, po wylegitymowaniu się dowodem tożsamości. Są i rozwiązania pośrednie, na przykład klienci Polbanku po nowe hasło muszą się wybrać do placówki, natomiast dowiedzieć się o zapomniany login mogą przez telefon.
Nietypowe rozwiązanie, oparte o zdalne kanały komunikacji, proponuje natomiast Citi Handlowy. Jeśli tylko klient pamięta swoje odpowiedzi na pytania kontrolne, może sam odtworzyć login przez Internet. Innym sposobem jest kontakt z pracownikiem telecentrum.