Panasonic
,
Sony
i
Sharp
Aktualizacja: 13.12.2011 16:50 Publikacja: 13.12.2011 16:50
Panasonic
,
Sony
i
Sharp
znowu chcą być znaczącą siłą w branży telefonów komórkowych. Każdy z nich już kiedyś telefony produkował, jednak
Sony
na minione 10 lat scedowało to zadanie na spółkę
Sony Ericsson
, a
Panasonic
i
Sharp
zajęły się wytwarzaniem komórek wyłącznie na rynku japońskim, na którym zajmują obecnie dwa czołowe miejsca.
Panasonic
ogłosił właśnie, że po sześciu latach nieobecności na globalnym rynku wraca do branży telefonów komórkowych. W 2016 roku ma zamiar sprzedać 15 mln tych urządzeń, w tym 9 mln poza rynkiem japońskim. Początkowym etapem tej ekspansji jest zaplanowana na marzec przyszłego roku premiera pierwszych modeli smartfonów w Europie, gdzie – wedle planów firmy - do końca 2012 roku ma znaleźć kupców około 1,5 mln tych urządzeń.
Analityków nie dziwi ten zwrot w strategii firmy, która na początek 2012 roku planuje dużą reorganizację. Panasonic odnotował właśnie stratę roczną w wysokości 5,5 mld dol. i poszukuje zysku w najbardziej lukratywnej branży z dziedziny nowych technologii. Firma analityczna IDC przewiduje, że w tym roku na świecie sprzedanych zostanie 472 mln smartfonów, zaś w 2012 roku wynik ten ma być ponaddwukrotnie wyższy. Firma MarketsandMarkets szacuje, że w 2015 roku rynek tych urządzeń będzie wart prawie 260 mld dol.
Również Sharp - znany do tej pory jako producent telewizorów - w obliczu kryzysu w tej branży coraz bardziej nakierowuje się na produkcję telefonów. Japońska spółka promuje własną markę smartfonów Aquos, chętnie zawiązuje też sojusze z operatorami telekomunikacyjnymi (takimi jak japońskie NTT DoCoMo) czy firmami wypuszczającymi na rynek komórki pod własnym logo - głośnym przykładem takiej współpracy jest smartfon wyprodukowany przez Sharpa dla Yahoo, będący pierwszym urządzeniem tego japońskiego producenta korzystającym z mobilnego systemu Android. Nie dziwi taki wybór, bo Android (system stworzony przez Google) to dziś najbardziej popularna platforma mobilna, której udział w rynku smartfonów sięga już 50 proc.
Z kolei Sony w listopadzie tego roku wykupiło za 1,5 mld dol. udziały Ericssona w spółce Sony Ericsson i teraz zamierza samodzielnie produkować telefony. Specjaliści prorokują Japończykom sukces w tej branży.
– Firma ta produkuje już tablety, telewizory, komputery PC czy konsole do gier, a do tego oferuje atrakcyjne treści dla tych urządzeń, takie jak gry czy muzykę – powiedział rpkom.pl Hans Vestberg, prezes Ericssona. - To jest równie ważne jak innowacyjność, która też jest mocną stroną Sony. Istnieją wiec wszelkie przesłanki ku temu, żeby firma ta przetrwała na trudnym rynku smartfonów.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Panasonic
Sony
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Mobilna aplikacja DailyArt została nagrodzona w konkursie App Store Awards, organizowanym przez firmę Apple. Za nietypowym projektem stoi warszawska historyczka sztuki. Z jej projektu co miesiąc korzysta ponad 800 tys. użytkowników.
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne – przekonuje Orange Polska.
Naukowcy z Centrum Nauki Kopernik zastanawiają się, czy urządzenia mobilne mogą pomóc uczniom w przyswajaniu wiedzy. Okazuje się, że tak – na przykład z biologii czy fizyki. W jaki sposób? Wyjaśniamy w podcaście "Szkoła na nowo".
Wiele wskazuje na to, że Apple szykuje dużą niespodziankę. Według nieoficjalnych informacji ruszyły prace nad nietypowym iPhone'm. Koncern miałby teraz wejść w segment składanych smartfonów.
Nieużywane telefony komórkowe, zamiast leżeć zakurzone na półce lub w piwnicy, mogą stać się urządzeniami pełniącymi różne użyteczne funkcje. Niektóre modele można też sprzedać za duże kwoty.
Obniżona po konsultacjach projektu aukcji częstotliwości 700 i 800 MHz cena wywoławcza za blok pasma wynosi 356 mln zł. Resort cyfryzacji ma już ustalenia z Ukrainą.
Trzeci kwartał br. przyniósł telekomunikacyjnej grupie wyhamowanie spadku przychodów widocznego w pierwszej połowie roku – spodziewają się biura maklerskie ankietowane przez „Parkiet”.
Fani Apple, którzy od lat korzystają z iPhone’ów, mają powód do zadowolenia. W końcu doczekali się wprowadzenia opcji, która raz na zawsze pozwoli rozwiązać pewien drobny, ale irytujący problem. Chodzi o możliwość zmiany adresu e-mail w koncie Apple.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas