– Choć w całym 2011 roku liderem polskiego rynku była Nokia, to w czwartym kwartale Samsung sprzedał o kilkanaście tysięcy sztuk smartfonów więcej niż Finowie – twierdzi Marek Kujda, analityk IDC odpowiedzialny za badania rynku telefonów komórkowych w Polsce.
Dodaje, że Nokia zachowała w Polsce pozycję lidera całego rynku telefonów komórkowych. Jej spadek w sektorze smartfonów to efekt rezygnacji z długo rozwijanego przez tę firmę, choć mało innowacyjnego, systemu Symbian. To mogło zniechęcić klientów do inwestowania w schyłkową platformę, podczas gdy smartfony z Windows Phone, który ma być docelowym systemem nowych urządzeń Nokii, pojawiły się w Polsce dopiero w lutym tego roku.
– Za to Samsung wprowadził kilka dobrze przyjętych przez rynek urządzeń – od tanich smartfonów za kilkaset złotych do flagowych modeli z systemem Android, które w drugim półroczu sprzedawały się w Polsce lepiej niż nawet iPhone – twierdzi Kujda.
Według Wojciecha Wasilewskiego, dyrektora sprzedaży i marketingu Samsunga w Polsce, koreańska firma sprzedała w naszym kraju w ubiegłym roku ok. 3,5 mln telefonów komórkowych, spośród których 1,5 mln było smartfonami. Ogółem sprzedano w Polsce około 3,4 mln smartfonów. – Polska była jednym z niewielu krajów europejskich, w których Nokia tak długo zajmowała pierwsze miejsce w branży smartfonów – powiedział rpkom.pl Wojciech Wasilewski. – W naszym portfolio mamy 15 modeli smartfonów z każdej półki cenowej, dzięki czemu możemy sprzedawać wiele z tych urządzeń w cenach zarezerwowanych do tej pory dla niższych modeli telefonów.
Stary, więc tani