Wynosił 48,26 proc. przy 55,87 proc. w roku 2012 – wynika z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement. Najwyższe udziały w rynku utrzymała w 2013 roku TVP1: 13,16 proc.( przy 15,41 proc. rok wcześniej), następny był TVN: 12,53 proc. ( 13,93 proc. w 2012 r.), potem Polsat : 12,26 proc.( przy 13,97 proc. przed rokiem) oraz TVP2: 10,31 proc. (przy 12,56 proc. w 2012 r.).
W pierwszej dwudziestce najlepiej oglądanych kanałów coraz więcej jest małych stacji nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W pierwszej dziesiątce za TVP2 plasują się nadawany na jednym z multipleksów naziemnej telewizji kanał TVN7 (3,53 proc. udziałów przy 2,53 proc. przed rokiem), potem TVN24 (3,11 proc. przy 3,06 proc. w 2012 r.), naziemne TV Puls i TV4 (z wynikami – odpowiednio – 3,08 proc i 2,96 proc. przy 2,33 proc. i 2,49 proc. przed rokiem), a następnie TVP Info i Polsat2. Na dalszych miejscach znalazły się znane z naziemnej telewizji cyfrowej np. Puls2 (1,07 proc. przy 0,14 proc. przed rokiem) , TTV (1,02 proc. przy 0,31 proc. przed rokiem) czy Polo TV (0,73 proc. przy 0,42 proc. przed rokiem).
Co ciekawe, nadawane w ramach tej samej oferty kanały Eska TV, Polo TV i TV4 znalazły się też w pierwszej dziesiątce kanałów o najwyższych cennikowych wpływach z reklam w 2012 roku (cennikowych, czyli tych jeszcze przed odliczeniem sięgających nierzadko kilkudziesięciu procent rabatów, jakich stacje udzielają reklamodawcom). Zestawienie stacji o najwyższych cennikowo wpływach reklamowych otwiera w 2013 roku TVN z przychodami na poziomie 3,96 mld zł (wzrost o 14 proc. w porównaniu z 2012 rokiem). Kolejne są Polsat z 3,27 mld zł wpływów (wzrost o 7,6 proc.), TVP1: 1,91 mld zł ( wzrost o 2,9 proc.) oraz TVP2: 1,57 mld zł ( wzrost o 20,8 proc.).
Kolejny był nadawany naziemnie kanał Eska TV z wpływami na poziomie 427,5 mln zł, Discovery (412,4 mln zł), naziemne Polo TV ( 389,2 mln zł). W pierwszej dwudziestce stacji o najwyższych wpływach cennikowych zmieściły się też z kanałów z oferty DVB-T TV4 (miejsce dziesiąte, 360,8 mln zł przychodów), TVN7 (miejsce 12, 328,8 mln zł) i TV Puls (miejsce 13, 313,2 mln zł).