Reklama
Rozwiń
Reklama

AD 2016, czyli co czeka branżę telekomunikacyjną w przyszłym roku

Choć aukcja LTE została rozstrzygnięta w mijającym roku, Nowy Rok nie będzie pozbawiony jej reperkusji. Nowy układ polityczny może sprawić, że dojdzie do zmiany na stanowisku prezesa UKE, ale - ze względu na przynależność kraju do UE i zmiany jakie zaszły na rynku w ostatnich latach - trudno spodziewać się w związku z tym rewolucji regulacyjnej. Operatorzy walczyć będą przy powoli rosnącym rynku o utrzymanie marż z jednej strony inwestując w narzędzia cyfrowe, z drugiej tnąc zatrudnienie, z trzeciej walcząc o klienta na szybsze łącza. Nieodłącznym tematem nadchodzącego roku pozostanie konsolidacja rynku.

Publikacja: 28.12.2015 11:30

AD 2016, czyli co czeka branżę telekomunikacyjną w przyszłym roku

Foto: ROL

- W 2016 r. coraz więcej konsumentów będzie mogło wybrać ofertę bazującą na światłowodowych łączach dostępowych (FTTx). Oznacza to skokowy wzrost przepustowości dostępu do Internetu - nawet kilkaset Mb/s symetrycznego dostępu. Jeśli uda się rozwiązać wątpliwości związane z aukcją elektroniczną, to w przyszłym roku możemy być świadkami pierwszych wdrożeń LTE na częstotliwościach 800 MHz. Znacząco zwiększy to zasięg oraz komfort korzystania z Internetu w obszarach słabo zurbanizowanych – ocenia Grzegorz Bernatek, analityk w firmie doradczej Audytel.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama