Materiał powstał we współpracy z Visa
Visa Mobile pozwala jeszcze sprawniej i bardziej intuicyjnie niż dotychczas robić zakupy na stronach internetowych czy na platformach zakupowych. Ma być szybciej i prościej, a jednocześnie – bezpiecznie.
– W pewnym uproszeniu można stwierdzić, że Visa Mobile pozwala płacić w internecie numerem telefonu, choć nadal jest to płatność kartą Visa. Jak to działa? Jeżeli w naszej aplikacji (np. bankowej) mamy dostęp do Visa Mobile, podczas płatności wybieramy po prostu ikonę z nazwą tego rozwiązania wśród dostępnych opcji na stronie lub w aplikacji sklepu internetowego. Następnie wystarczy podać swój numer telefonu podczas płatności na stronie sklepu czy w aplikacji i zatwierdzić płatność na smartfonie. Ponadto w aplikacji przed akceptacją transakcji możemy przejrzeć jej szczegóły – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce i dodaje – Wybór Visa Mobile, to również dodatkowy poziom bezpieczeństwa już po wykonaniu płatności, dzięki procedurze chargeback. Jest to sposób na potencjalne odzyskanie pieniędzy, w przypadku nieotrzymania opłaconych usług. Bank, który wydał kartę, może wtedy podjąć próbę odzyskania środków.
Odpowiedź na potrzeby konsumentów
Visa Mobile to rozwiązanie z olbrzymim potencjałem, które odpowiada na potrzeby szybko rozwijających się rynków, w tym m.in. Polski. Dane mówią same za siebie – w czerwcu 2021 r. liczba transakcji online z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o blisko 30 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej1. W przypadku ponad 20 europejskich krajów było to co najmniej 40 proc. Można więc powiedzieć, że rozwój sektora e-commerce napędza rozwój innowacyjnych rozwiązań.
Z rozwiązania obecnie mogą korzystać klienci Nest Banku w kilku tysiącach sklepów internetowych w Polsce. Visa pracuje jednak nad tym, by usługa była powszechnie dostępna dla jak największej liczby użytkowników kart Visa. Na rynku równolegle może działać osobna aplikacja Visa Mobile oraz rozwiązanie Visa Mobile jako część aplikacji bankowej, co umożliwi konsumentom większy wybór i dopasowanie do ich indywidualnych potrzeb. Jak wykazały badania, aż 46 proc. polskich internautów jest elastycznych, jeśli chodzi o płacenie w sieci i korzysta z różnych metod płatności podczas zakupów w ten sposób2.