Materiał powstał we współpracy z Visa

Visa Mobile pozwala jeszcze sprawniej i bardziej intuicyjnie niż dotychczas robić zakupy na stronach internetowych czy na platformach zakupowych. Ma być szybciej i prościej, a jednocześnie – bezpiecznie.

– W pewnym uproszeniu można stwierdzić, że Visa Mobile pozwala płacić w internecie numerem telefonu, choć nadal jest to płatność kartą Visa. Jak to działa? Jeżeli w naszej aplikacji (np. bankowej) mamy dostęp do Visa Mobile, podczas płatności wybieramy po prostu ikonę z nazwą tego rozwiązania wśród dostępnych opcji na stronie lub w aplikacji sklepu internetowego. Następnie wystarczy podać swój numer telefonu podczas płatności na stronie sklepu czy w aplikacji i zatwierdzić płatność na smartfonie. Ponadto w aplikacji przed akceptacją transakcji możemy przejrzeć jej szczegóły – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce i dodaje – Wybór Visa Mobile, to również dodatkowy poziom bezpieczeństwa już po wykonaniu płatności, dzięki procedurze chargeback. Jest to sposób na potencjalne odzyskanie pieniędzy, w przypadku nieotrzymania opłaconych usług. Bank, który wydał kartę, może wtedy podjąć próbę odzyskania środków.

Odpowiedź na potrzeby konsumentów

Visa Mobile to rozwiązanie z olbrzymim potencjałem, które odpowiada na potrzeby szybko rozwijających się rynków, w tym m.in. Polski. Dane mówią same za siebie – w czerwcu 2021 r. liczba transakcji online z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o blisko 30 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej1. W przypadku ponad 20 europejskich krajów było to co najmniej 40 proc. Można więc powiedzieć, że rozwój sektora e-commerce napędza rozwój innowacyjnych rozwiązań.

Z rozwiązania obecnie mogą korzystać klienci Nest Banku w kilku tysiącach sklepów internetowych w Polsce. Visa pracuje jednak nad tym, by usługa była powszechnie dostępna dla jak największej liczby użytkowników kart Visa. Na rynku równolegle może działać osobna aplikacja Visa Mobile oraz rozwiązanie Visa Mobile jako część aplikacji bankowej, co umożliwi konsumentom większy wybór i dopasowanie do ich indywidualnych potrzeb. Jak wykazały badania, aż 46 proc. polskich internautów jest elastycznych, jeśli chodzi o płacenie w sieci i korzysta z różnych metod płatności podczas zakupów w ten sposób2.

Szybkie i płynne płatności w internecie zyskują na znaczeniu

Na rynku, na którym 86 proc. konsumentów deklaruje, że używa kart do płatności w internecie3, łatwość i szybkość płatności z wykorzystaniem Visa Mobile może mieć duże znaczenie dla dalszego upowszechniania zakupów online. Stają się one jeszcze bardziej zbliżone pod względem wygody do transakcji kartowych w sklepach stacjonarnych, z ich intuicyjnością, a jednocześnie wysokim poziomem bezpieczeństwa. Warto zwrócić uwagę na jeden z aspektów transakcji kartą w internecie, czyli pozostawienie na stronie sklepu danych karty. Jak wskazują badania, nawet 40–50 proc. konsumentów w naszym regionie zdecydowało się na pozostawienie danych karty na stronie sklepu4. Jest to w pełni bezpieczne, natomiast część klientów może mieć inne preferencje i między innymi z myślą o nich stworzono Visa Mobile.

1. Dane Visa Net, czerwiec 2021 r.

2. 3. 4. Badanie zlecone przez Visa i przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 18–65 lat dla każdego rynku Europy Środkowo-Wschodniej – łącznie 4000, jesień 2020 r.

Materiał powstał we współpracy z Visa