Reklama

Ważne, by impuls przekuć w działanie

Patrycja Załuska, ekspertka ds. rynku pracy z SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego z siedzibą w Warszawie, właścicielka RE:START KARIERY.

Publikacja: 25.11.2021 18:00

Czy w dzisiejszych, trudnych czasach zwiększa się liczba firm, które chętniej angażują się w działania społecznie odpowiedzialne?

Biznes od lat podejmuje działania szeroko interpretowane jako społeczna
odpowiedzialność biznesu. Czasem są to działania strategicznie zaplanowane, czasem tzw. inicjatywy oddolne, np. przy okazji świąt czy innych wydarzeń w ciągu roku. Działania biznesu na rzecz innych kojarzone są z reguły z takimi obszarami, jak aktywizacja zawodowa określonych grup społecznych, wspieranie innowacji w biznesie, edukacja młodych pokoleń czy przedsięwzięcia na rzecz środowiska naturalnego. Warto dodać, że szereg firm zaczyna dostrzegać i wdrażać działania wspierające włączanie grup defaworyzowanych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, tj. osoby starsze, mniejszości narodowe czy osoby z niepełnosprawnościami - trend diversity, equality & inclusion zaczyna rozgaszczać się w polskim biznesie. Dziś ekskluzywność odchodzi na rzecz inkluzywności.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama