Czy w dzisiejszych, trudnych czasach zwiększa się liczba firm, które chętniej angażują się w działania społecznie odpowiedzialne?
Biznes od lat podejmuje działania szeroko interpretowane jako społeczna
odpowiedzialność biznesu. Czasem są to działania strategicznie zaplanowane, czasem tzw. inicjatywy oddolne, np. przy okazji świąt czy innych wydarzeń w ciągu roku. Działania biznesu na rzecz innych kojarzone są z reguły z takimi obszarami, jak aktywizacja zawodowa określonych grup społecznych, wspieranie innowacji w biznesie, edukacja młodych pokoleń czy przedsięwzięcia na rzecz środowiska naturalnego. Warto dodać, że szereg firm zaczyna dostrzegać i wdrażać działania wspierające włączanie grup defaworyzowanych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, tj. osoby starsze, mniejszości narodowe czy osoby z niepełnosprawnościami - trend diversity, equality & inclusion zaczyna rozgaszczać się w polskim biznesie. Dziś ekskluzywność odchodzi na rzecz inkluzywności.