Fałszywe reklamy z Rafałem Brzoską i Omeną Mensah. Jest decyzja WSA

Warszawski WSA nie wstrzymał wykonywania postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ws. zakazu wyświetlania fałszywych reklam z wykorzystaniem wizerunku Rafała Brzoski i jego żony Omeny Mensah na portalach spółki Meta (Facebook i Instagram).

Publikacja: 18.12.2024 14:49

Rafał Brzoska i Omenaa Mensah

Rafał Brzoska i Omenaa Mensah

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Prezes InPostu Rafał Brzoska oraz jego małżonka Omena Mensah, dziennikarka i prezenterka, w lipcu poinformowali spółkę Meta o reklamach używających ich prawdziwych danych i wizerunku (na skutek modyfikacji innych nagrań) rozpowszechnianych na Facebooku i Instagramie. Sprawę prowadzi irlandzki organ danych osobowych, gdzie spółka ma główna siedzibę. W sierpniu jednak wskutek skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych prezes UODO Mirosław Wróblewski wydał postanowienie zakazujące przetwarzania danych osobowych małżeństwa.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama