Trzeba skorzystać z urzędowego. Można go znaleźć m.in. na stronie internetowej GIODO ([link=http://www.giodo.gov.pl]www.giodo.gov.pl[/link]).
W druku należy podać rozmaite dane dotyczące zarówno samego administratora danych, jak i informacji, które przetwarza. W tej pierwszej grupie mieści się np. adres i nazwa przedsiębiorcy czy numer REGON. Do drugiej grupy można zaliczyć określenie celu przetwarzania danych, sposób ich zbierania i udostępniania, informację o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane mogą być przekazywane, czy opis techniki wykorzystywanej do operacji na danych.
Zgłaszać należy nie tylko sam zbiór danych osobowych. Również o wszelkich zmianach w zgłoszonych okolicznościach trzeba powiadomić generalnego inspektora.
Zgłoszenia zbioru danych do rejestracji można dokonać przesyłając formularz w formie papierowej na adres biura GIODO (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Wnioski można też składać przez Internet, również za pośrednictwem oficjalnej witryny GIODO.
[i]Podstawa prawna: art. 41 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=166335]ustawy o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.[/link]) oraz [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=173420]rozporządzenie ws. wzoru zgłoszenia zbioru danych do rejestracji generalnemu inspektorowi ochrony danych osobowych (DzU z 2004 r. nr 100, poz. 1025)[/link][/i]