Reklama

Schizofrenia w polskim przemyśle

W maju siódmy miesiąc z rzędu malała aktywność w polskim sektorze przemysłowym, ale wolniej niż w pierwszych miesiącach roku – sugeruje PMI. Obrazu zapaści w przemyśle, który od jesieni ub.r. maluje ten ankietowy wskaźnik, nie potwierdzają jednak jak dotąd oficjalne dane dotyczące produkcji w Polsce.

Aktualizacja: 03.06.2019 14:24 Publikacja: 03.06.2019 09:55

Schizofrenia w polskim przemyśle

Foto: Bloomberg

W maju, jak obliczyła firma IHS Markit, PMI w Polsce wzrósł spadł do 48,8 pkt z 49 pkt w kwietniu. To odczyt bliski przewidywaniom ekonomistów ankietowanych przez „Rzeczpospolita”, którzy przeciętnie oczekiwali stabilizacji tego wskaźnika, bazującego na ankiecie wśród menedżerów logistyki przedsiębiorstw.

Każdy odczyt PMI poniżej 50 pkt oznacza, że w odczuciu ankietowanych menedżerów przemysł przetwórczy kurczy się w ujęciu miesiąc do miesiąca, wskazania wyższe oznaczają zaś rozwój tego sektora. Dystans od tej granicy jest miarą tempa tych zmian. W lutym indeks ten wskazywał na najgłębszą zapaść w polskim przemyśle od kwietnia 2013 r. Majowy odczyt sugeruje, że aktywność w tym sektorze wciąż maleje, ale nieco wolniej niż na przełomie lat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
Amerykańska inflacja pozytywnie zaskoczyła inwestorów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Dane gospodarcze
GUS: Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu jeszcze w górę
Dane gospodarcze
Sprzedaż detaliczna z solidnym wzrostem. Dane GUS za wrzesień zgodne z prognozami
Dane gospodarcze
Silne dane o produkcji przemysłowej. Wrzesień był wyraźnie lepszy od prognoz
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane gospodarcze
Chiński PKB wzrósł o 4,8 proc., ale mocno spadły inwestycje
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama