Oznacza to 16,1-proc. wzrost w stosunku do 2007 r. (3,9 mld dol.). Według Gartnera wartość rynku będzie rosła w tempie 10 – 12 proc. rocznie, by osiągnąć poziom 6,3 mld dol. w 2011 roku.
Mimo to mobilne gry nadal będą najwyżej trzecim najpopularniejszym rodzajem programów ściąganych i używanych na urządzeniach przenośnych, po muzyce i materiałach erotycznych.
W Europie Zachodniej rynek gier mobilnych ma w tym roku osiągnąć wartość 701 mln dol. (862 mln dol. w 2011 r.). Z kolei rynek północnoamerykański pod koniec 2008 r. będzie wart 845 mln dol. (1,2 mld w 2011 r.).
Prognoza Gartner Research potwierdza obserwowany od kilku lat trend polegający na stałym spadku dochodów operatorów komórkowych z tradycyjnych usług głosowych przy jednoczesnym zwiększeniu dochodów z dostępu do Internetu, multimediów i rozrywki.
– Choć teraz zainteresowanie mobilnymi grami nie jest wysokie, to potencjał rynku pozwala myśleć o dużych zyskach w przyszłości – powie- dział Tuong Huy Nguyen, główny analityk Gartnera.