– Planujemy przeprowadzenie IPO w drugiej połowie roku. Wybraliśmy już doradców – poinformował Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego. Menedżerem oferty będzie Dom Maklerski WBK. Bank już wcześniej zapowiadał, że z planowanej emisji akcji chce pozyskać 250 – 350 mln zł.
Prezes Pocztowego dodał, że bank pracuje także nad innymi sposobami podniesienia kapitału, m.in. zaciągnięciem długu podporządkowanego. Prospekt emisyjny ma zostać przygotowany na podstawie wyników po I półroczu.
W ubiegłym roku zysk netto banku wyniósł 14,4 mln zł, a zwrot na kapitale 5,3 proc. Współczynnik wypłacalności był na poziomie 13 proc. Zgodnie ze strategią bank chce w tym roku pozyskać co najmniej 220 tys. nowych klientów.
– W pierwszym kwartale przekroczyliśmy plan i zakładamy, że uda nam się pozyskać około 250 tys. nowych klientów. Na koniec ubiegłego roku bank obsługiwał 813 tys. klientów, a w 2013 ma ich być 1,5 mln. Nasza grupa docelowa to osoby z mniejszych miejscowości, poniżej 50 tys. mieszkańców, oraz nestorzy – podkreśla Szymon Midera, wiceprezes banku. Wśród klientów pozyskanych w ubiegłym roku 55 proc. deklarowało, że wcześniej nie korzystało z usług bankowych.
W ubiegłym roku bank udzielił kredytów na kwotę 1 mld zł, w tym roku chce ją zwiększyć. Od stycznia do końca kwietnia kwota nowo udzielonych pożyczek wyniosła ponad 500 mln zł. Portfel kredytowy wzrósł do 2,8 mld zł.