Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 28.06.2018 09:46 Publikacja: 27.06.2018 21:00
Foto: 123RF
Jeszcze do niedawna prezes Renault Nissana Carlos Ghosn przekonywał, że Wielka Brytania jest idealnym miejscem do produkcji najbardziej skomplikowanych aut osobowych. Elektryczny Leaf Nissana i Infiniti Q30 wyjeżdżają nadal z fabryki w Sunderland. Przypomnijmy, że Infiniti rozważał budowę Q30 w Polsce, ale wybrał ostatecznie Wielką Brytanię.
Wydawało się, że nic się nie zmieni w przypadku należących do bawarskiego koncernu BMW marek Mini i Rolls- -Royce, bo Niemcy zawsze podkreślali, że w przypadku tych dwóch marek „brytyjskość" ich pochodzenia jest wielką wartością dodaną. Teraz jednak BMW ostrzega, że rozważa nawet zamknięcie swoich brytyjskich fabryk, bo jak na razie nie ma gwarancji, że po brexicie będzie zapewniona trwałość dostaw komponentów. – Zawsze podkreślaliśmy, że jesteśmy w stanie zrobić wszystko co w naszej mocy, żeby przygotować się na każdą ewentualność, ale kiedy okaże się, że nasze komponenty mogą utknąć na granicy, trzeba będzie zakończyć produkcję w Wielkiej Brytanii – stwierdził w rozmowie z „Financial Timesem" Stephan Freitsmuth, który odpowiada za import komponentów. Tylko w fabryce Mini Niemcy zatrudniają 6,3 tys. pracowników, ale ok. 93 proc. części wykorzystywanych w brytyjskich fabrykach BMW pochodzi z innych krajów UE, także z Polski. Oczywiście Niemcy podkreślają, że nadal są zdeterminowani, aby wszystko zostało tak jak dotychczas, ale i nie ukrywają, że niepokoi ich brak jasności co do przyszłych stosunków gospodarczych między UE i Wielką Brytanią.
Zmodernizowanych ma być 16 Kasiek, czyli samolotów transportowych C-295M CASA. Remonty są rozłożone na lata 2025-2033 i będą przeprowadzane głównie w zakładach Airbusa na Okęciu.
Główną bohaterką gry będzie Ciri, przybrana córka Geralta z Rivii - wynika ze zwiastuna nowej części wiedźmińskiej sagi. Został wyświetlony już kilka milionów razy. Na wieści ze studia reaguje też kurs akcji.
Przedstawiciele zarządu Poczty Polskiej, Związku Zawodowego Pracowników Poczty i Związku Zawodowego Unia Pocztowa, podpisali porozumienie kończące spory zbiorowe wszczęte na tle płacowym w 2019 i 2023 r.
Jest piątek, 13 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Rozmowy Grupy WB i Hanwha Aerospace o utworzeniu joint venture i produkcji pocisków powinny się zakończyć w lipcu. Produkcja ma ruszyć najpóźniej w 2029 r.
Stosunki UE z Wielką Brytanią, która z niej wystąpiła, powinny być bliższe. Warto poluzować unijny rynek dla Brytyjczyków w zamian za bezpieczeństwo – wynika z badań opinii publicznej po obu stronach kanału La Manche przeprowadzonych przez ECFR.
Będziemy stać murem za odważnymi Ukraińcami, gdy bronią wolności w obliczu nowej formy faszyzmu Władimira Putina. Obok kwestii bezpieczeństwa chcemy podjąć wspólnie więcej działań, by zapewnić dobrobyt na naszym kontynencie – pisze David Lammy, brytyjski minister spraw zagranicznych, który w niedzielę odwiedza Polskę.
UE bez Wielkiej Brytanii skarlała geopolitycznie. Ludność zmniejszyła się o 60 milionów i odpowiednio gospodarka. Straciliśmy ważny potencjał militarny, połowę arsenału nuklearnego i jedno z dwóch stałych miejsc w Radzie Bezpieczeństwa ONZ. Czy jednak warto się na Brytyjczyków obrażać?
Porozumienie między Londynem a Brukselą ma ograniczyć kontrole towarów przywożonych do Irlandii Północnej z reszty królestwa przy jednoczesnym utrzymaniu otwartej granicy między Ulsterem a Republiką Irlandii.
Trzy lata od wyjścia kraju z UE i siedem od referendum rozwodowego 60 proc. poddanych Karola III uważa, że brexit był błędem. I chcą to naprawić.
Eurotunnel, łączący Wyspy Brytyjskie z kontynentem w ten weekend był niemal całkowicie zablokowany przez turystów i przewoźników. Samochody utknęły na 21 godzin w korku. W niedzielę udało się gigantyczny korek nieco rozładować.
Brexit sprawił, że brytyjska gospodarka stała się bardziej zamknięta, a długofalowym skutkiem zmniejszenia wydajności pracy i zarobków będzie strata 470 funtów (577 dolarów) rocznie przez statystycznego pracownika pod koniec dekady — wynika z prognozy naukowców.
Premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson i szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen zgodzili się, że świat musi „pozostać czujny” w obliczu kryzysu na Ukrainie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas