– Poprzez spółki należące do grupy prowadzimy obecnie due dilligence kilku mniejszych podmiotów poszukujących inwestora – mówi „Rz” Anna Rulkiewicz, prezes Lux-Med, Medycyny Rodzinnej i CM LIM. – Efekty tych działań będą znane za cztery – pięć miesięcy.
W połowie sierpnia 2008 r. MidEuropa Partners, który ma też w swoim portfelu trzy inne spółki: Medycynę Rodzinną, Lux-Med i Promedis, sfinalizował przejęcie CM LIM. Wartości transakcji nie ujawniono, choć nieoficjalnie wyceniano spółkę na ok. 250 mln zł.
Na początku 2009 r. grupa zamierza ogłosić nową strategię, w której określi m.in., jakie spółki z jej portfela przejmą poszczególne grupy dotychczasowych klientów. Każda z nich będzie miała sprofilowaną ofertę skierowaną do konkretnego segmentu klientów korporacyjnych.
Dotychczasowe marki firm działających teraz jako jedna grupa: Medycyna Rodzinna, Lux-Med, Promedis i CM LIM, nie ulegną zmianie. Platforma Medyczna MidEuropa, która łącznie ma dziś już ok. 960 tys. klientów, nie wyklucza natomiast, że będzie starała się stworzyć zupełnie nową markę. Chce też modyfikować ofertę pod kątem większej specjalizacji. W przyszłym roku na rynku powinien się pojawić nowy produkt premium – będą w nim m.in. wszystkie usługi i procedury szpitalne dostępne dla klienta, kontraktowane w ramach umowy z ubezpieczycielem, z którym współpracuje grupa. Pacjenci w ramach tej oferty będą mogli również skorzystać z oferty każdego innego szpitala w Polsce i Europie.
Grupa nadal chce rozbudowywać sieci placówek, otwierając ich w sumie ok. dziesięć każdego roku. Liczba placówek powstających pod określoną marką będzie zależna od popytu na dane abonamenty. Lux-Med podpisał już umowę na budowę szpitala w Warszawie. Grupa nie wyklucza też zakupu działających szpitali, niekoniecznie w stolicy.