Za oceanem sklepy otwierają się dzisiaj bardzo wcześnie. Sprzedawcy prześcigają się w obniżkach, rabatach i dodatkowych ofertach.
- Nie sądziłem, że będzie dzisiaj tak tłoczno, sądząc po nastrojach i kiepskich wiadomościach o gospodarce w ostatnim czasie. Myślę jednak, że Toys 'R' Us ma najlepsza ofertę i dlatego wszyscy idą do nas - mówi sprzedawca Nicole Williams, z najsłynniejszego sklepu z zabawkami na Times Square.
Im wcześniej zjawiają się klienci i im więcej ich jest, tym lepiej dla właścicieli sklepów. Sezon przed Świętami Bożego Narodzenia wielu z nich zapewnia około połowy rocznych przychodów.
Dzień nazywany jest "Czarnym Piątkiem", ze względu na swój udział w rocznym zysku ze sprzedaży sklepu.
- Handlarze spodziewali się znacznie gorszego początku sezonu, ale dobrym sygnałem są rzesze klientów o tak wczesnej porze. Przyszli zachęceni promocjami i są gotowi wydawać pieniądze, aby z nich skorzystać - mówi Marshal Cohen, główny analityk sektora detalicznego w NPD Group.