Biznes nie chce Windowsa

Porażka systemu Vista nadal ciąży na wizerunku Microsoftu. Aż 60 proc. firm w USA nie zamierza kupować najnowszego Windows 7, który na rynek ma trafić za kwartał

Publikacja: 14.07.2009 03:40

Biznes nie chce Windowsa

Foto: www.microsoft.com

Należąca do spółki Quest Software firma Scriptlogic popsuła nastroje na trwającym dorocznym spotkaniu Microsoftu z partnerami firmy. Scriptlogic przeprowadził sondaż, w którym zapytał ponad 1000 amerykańskich firm o nastawienie do najnowszej wersji sztandarowego produktu koncernu z Redmond, czyli systemu Windows 7. Jego premierę rynkową zapowiedziano na listopad.

Z badania wynika, że niemal 60 proc. firm w ogóle nie planuje używania w organizacji systemu Windows 7. To częściowo efekt wizerunkowej katastrofy, jaką był poprzednik 7, system Vista. Klienci narzekali na jego niestabilność i niekompatybilność ze starszymi programami. Wiele korporacji, np. IBM, zdecydowało się nie kupować Visty i pozostać przy starszym Windows XP.

Microsoft musiał działać. Sprzedaż Windowsa odpowiada bowiem za 17 z 60 mld dol. przychodów firmy (dane za 2008 r.). Firmy są jednym z najważniejszych klientów koncernu, dział biznesowy w ostatnim kwartale wygenerował 4,5 z 13,6 mld dol. skonsolidowanych przychodów Microsoftu. Firma wydała więc ok. 300 mln dol. na kampanię wizerunkową Windows aVisty.

Oprócz nadszarpniętego wizerunku innym powodem potencjalnie słabego zainteresowania Windowsem 7 jest kryzys finansowy. Prawie 35 proc. przebadanych przez Scriptlogic firm w USA deklaruje, że pierwszym sposobem na szukanie oszczędności w działach technologicznych jest rezygnacja z zakupów nowego sprzętu i oprogramowania. W Polsce jest to prawie 70 proc. (wg badania IDG dla firmy D-Link).

[ramka][srodtytul]Tomasz Słoniewski, analityk firmy IDC Polska[/srodtytul]

Nie grzebałbym szans koncernu z Redmond. Przejście na system Vista wśród konsumentów postępowało zgodnie z planem. W segmencie przedsiębiorstw było nieco gorzej, głównie za sprawą wątpliwości co do kompatybilności programów. W Windowsa 7 Microsoft zapewnił jednak możliwość uruchomienia wirtualnej kopii starszego systemu Windows XP, co ma zachęcić firmy do zmiany. Spowolnienie gospodarcze może utrudnić sprzedaż nowego systemu, zwłaszcza w formule OEM, czyli w zestawie razem z komputerem.[/ramka]

Należąca do spółki Quest Software firma Scriptlogic popsuła nastroje na trwającym dorocznym spotkaniu Microsoftu z partnerami firmy. Scriptlogic przeprowadził sondaż, w którym zapytał ponad 1000 amerykańskich firm o nastawienie do najnowszej wersji sztandarowego produktu koncernu z Redmond, czyli systemu Windows 7. Jego premierę rynkową zapowiedziano na listopad.

Z badania wynika, że niemal 60 proc. firm w ogóle nie planuje używania w organizacji systemu Windows 7. To częściowo efekt wizerunkowej katastrofy, jaką był poprzednik 7, system Vista. Klienci narzekali na jego niestabilność i niekompatybilność ze starszymi programami. Wiele korporacji, np. IBM, zdecydowało się nie kupować Visty i pozostać przy starszym Windows XP.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?