Jak zaznacza właściciel marki koncern Inditex projekt będzie stopniowo rozszerzany także na inne kraje, nie wiadomo jednak kiedy taką możliwość będą mieli klienci w Polsce

Do grupy poza marką Zara należą jeszcze takie brandy jak Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Stradivarius czy Zara Home. Inditex działa w 73 krajach, w pierwszym półroczu jego sieć powiększyła się o 166 sklepów i ma ich już 4,43 tys. Firma wcześniej zapowiadała otworzenie w tym roku 370-450 nowych placówek na całym świecie.

Przychody grupy od stycznia do czerwca wyniosły 4,86 mld euro, 7 proc. więcej niż w tym okresie ub.r. Przychody liczone w lokalnych walutach wzrosły o 9 proc. Jednocześnie zysk netto zmniejszył się 8 proc. do 375 mln euro jednak i tak jest dużo wyższy od prognoz analityków. - Umocnienie pozycji w Azji to jeden z naszych głównych priorytetów - podaje Inditex w komunikacie. W tym roku otwarte zostały pierwsze sklepy w Pekinie i Hong-Kongu.