Tesco rozszerzyło asortyment z 119 do 211 polskich linii produktowych - podał dziennik Daily Telegraph.
Powód to obserwowany po raz pierwszy od kilku miesięcy wzrost sprzedaży. Tesco uruchomiło także [link=http://www.tesco.com/polski/#" target="_blank]stronę internetową[/link], na której klient może sprawdzić, jakie polskie produkty dostanie w najbliższym sklepie.
Tesco rozpoczęło import polskich produktów do brytyjskich sklepów kilka lat temu. Niebawem co trzeci sprzedawany pomidor pochodził z Polski.
Do Tesco trafiają też produkty polskich firm jak E.Wedel, Dawtona, Jutrzenka czy Wawel. Szacunkowa wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem tej sieci w 2008 r. wyniosła około 500 mln zł, gdy rok wcześniej było to 300 mln zł.
W 2008 r. w brytyjskich sklepach sieci polska żywność zajmowała czwarte miejsce wśród produktów regionalnych (po azjatyckiej, koszernej i karaibskiej). Eksport niektórych polskich firm do brytyjskich sklepów Tesco rósł wtedy w tempie nawet 10 proc. tygodniowo.