Mimo kryzysu Biedronka zakończyła rok z bardzo dobrymi wynikami. Jak podał w raporcie portugalski właściciel sieci grupa Jeronimo Martins ubiegłoroczna sprzedaż polskiej sieci liczona w euro wzrosła 5,8 proc. do 3,7 mld euro. Wyniki w złotówkach są znacznie lepsze - wzrost wyniósł 29,8 proc. a przychody to ponad 16,06 mld zł.
Sieć dyskontowa w ostatnim roku powiększyła się o 163 placówki i ma ich niemal 1,5 tys. Biedronka sprzedała także 38 sklepów, co było warunkiem narzuconym przez UOKiK w ramach zgody na przejęcie sieci Plus.
Jak czytamy w komunikacie przejęte sklepy odpowiadają już za ok 12 proc. sprzedaży firmy. Jeronimo Martins poprawiło ubiegłoroczne obroty o 6,1 proc. do 7,3 mld euro. Grupa prowadzi w Polsce i Portugalii 2,2 tys. sklepów. Firma nie podała w komunikacie informacji o osiągniętych zyskach - pełne sprawozdanie za ub.r. zostanie ogłoszone 3 marca.