E-sklepy nie lubią wyprzedaży

Organizuje je tylko co piąty, dlatego ok 60 proc. sklepów internetowych w okresie poświątecznym obserwuje spadek liczby klientów

Publikacja: 21.01.2010 11:20

E-sklepy nie lubią wyprzedaży

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Posezonowe obniżki w tradycyjnych sklepach i centrach handlowych wchodzą w końcowy i najgorętszy okres - ceny są niższe nawet o 70 proc., więc idąc na zakupy trzeba się liczyć z kolejkami. Zamieszanie omija jednak sklepy internetowe. Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl wynika, że w sieci wyprzedaże organizuje jedynie ok 20 proc. sklepów.

Odpowiedź właścicieli sklepów internetowych jest prosta – niskie ceny mamy przez cały rok, z badań wynika, że średnio o 24 proc. 60 proc. sklepów, które wzięło udział w badaniu odpowiada, że okres poświąteczny związany jest ze spadkiem ruchu w ich witrynach. Dla pozostałych spadek w tym okresie jest niezauważalny.

- W USA poświąteczne wyprzedaże w sklepach internetowych nie są niczym niezwykłym. Wal-Mart rozpoczął promocję swojej posezonowej oferty już na dwa dni przed świętami – ze względu na czas niezbędny na dostawę ostatnie dni przed świętami są praktycznie martwe w e-handlu. Jeszcze w grudniu do Wal-Marta dołączyły wyjątkowo atrakcyjne oferty takich gigantów jak Amazon.com czy BestBuy.com. Wydaje się, że notowane na giełdach firmy rzutem na taśmę chciały przed końcem roku poprawiać wyniki swojej sprzedaży – mówi Tomasz Maj, eCommerce Director z Nokaut.pl.

Przeceny w Internecie również bywają bardzo atrakcyjne, sięgają bowiem nawet ponad 50 proc., ale dotyczy to jedynie ok 4 proc. sklepów. W większości wynoszą one do 15 proc.

Zdarzają się także obniżki nawet do 70 proc., ale dotyczą w większości przypadków mało atrakcyjnego asortymentu, m.in. pokrowców na komórki, drobnych akcesoriów itp. Sprzęt elektroniczny jak telewizory czy zestawy kina domowego bardzo rzadko przeceniona jest o więcej niż 15 proc. Jak prognozuje Nokaut.pl także w polskim e- commerce przyjdzie czas na posezonowe wyprzedaże.

- Wraz ze wzrostem sprzedaży i koniecznością trzymania zapasów w naturalny sposób wzrośnie skłonność sklepów internetowych do organizowania wyprzedaży - dodaje Tomasz Maj. Nokaut.pl współpracuje z 2,3 tys. sklepów, ma ponad 2,6 mln użytkowników miesięcznie, a obroty wygenerowane w sklepach internetowych za pośrednictwem tej porównywarki w 2008 roku szacowane są na 620 mln zł.

Posezonowe obniżki w tradycyjnych sklepach i centrach handlowych wchodzą w końcowy i najgorętszy okres - ceny są niższe nawet o 70 proc., więc idąc na zakupy trzeba się liczyć z kolejkami. Zamieszanie omija jednak sklepy internetowe. Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl wynika, że w sieci wyprzedaże organizuje jedynie ok 20 proc. sklepów.

Odpowiedź właścicieli sklepów internetowych jest prosta – niskie ceny mamy przez cały rok, z badań wynika, że średnio o 24 proc. 60 proc. sklepów, które wzięło udział w badaniu odpowiada, że okres poświąteczny związany jest ze spadkiem ruchu w ich witrynach. Dla pozostałych spadek w tym okresie jest niezauważalny.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca