Walentynki to dla sklepów internetowych okres żniw. Klienci polubili zakupy w sieci bo oznaczają oszczędność czasu oraz komfort wybierania produktu we własnym domu. Podczas gdy w tradycyjnym handlu królują misie, czekoladki czy cięte kwiaty, polscy internauci coraz odważniej sięgają po mniej tradycyjne prezenty.
Według badań Merlina.pl, jednego z największych w Polsce sklepów internetowych, w tym roku, podobnie jak w poprzednim, hitem sprzedaży są wszelkiego rodzaju prezenty erotyczne.
- Wynika to z jednej strony z anonimowości, jaką gwarantują zakupy dokonywane przez internet, a z drugiej również z asortymentu, który często występuje jedynie w ofercie sklepu internetowego – twierdzi Radosław Krawczyk, członek zarządu Merlina.pl.
Podobne wnioski płyną z analiz Nokaut.pl, jednej z największych porównywarek cen w Polsce. Serwis już po raz trzeci przeprowadził badanie na temat preferencji zakupowych swoich użytkowników przed Świętem Zakochanych. W tym roku badani musieli określić do kogo ich zdaniem najlepiej pasuje proponowany prezent - do babci, mamy, gimnazjalistki czy studenta. Niezależnie od grupy największą popularnością cieszyły się różnego rodzaju afrodyzjaki czy gadżety erotyczne.
— Dzięki anonimowości, którą zapewnia internet, nie boimy się wyboru odważniejszych prezentów - uważa Tomasz Maj, eCommerce director Nokaut.pl.