Sieci „Sportmaster” (180 sklepów w Rosji, Ukrainie i Kazachstanie), „Intersport” (69 sklepów w Rosji) i „Sportgrad” (trzy hipermarkety sportowe w Moskwie) nie podpisały kontaktów na kolekcje wiosna-lato z zakresu odzieży, obuwia i akcesoriów Adidas i Reebok (należy do Adidas AG).

Sieci czują się dyskryminowane warunkami kontraktów, zaproponowanymi przez Niemców. Np. w Intersport, gdzie wyroby Adidasa stanowiły 20 proc. oferty, nowy kontrakt narzuca maksymalny pułap zniżek - 42 proc. Podczas gdy sieć sezonowo obniża swoje towary o 50 i więcej proc. Gazeta Kommersant potwierdziła w rosyjskim przedstawicielstwie Adidasa, że kontrakty nie został? podpisane i firma będzie teraz sama rozwijać swój biznes w Rosji. Może ją to jednak kosztować więcej niż ustępstwa w kontraktach.

Według Fashion Consulting Group rosyjski rynek odzieży sportowej wyniósł w 2009 r. 7,8 mld euro czyli jedną czwartą całej odzieżowej sprzedaży.