Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek odzieźy w Polsce

Hiszpański Inditex, znany z marki Zara, w tym roku wystartuje w Polsce z e-sklepem

Publikacja: 04.05.2011 01:23

Rynek odzieźy w Polsce

Foto: Bloomberg

 

Konkurencja na rynku odzieżowym rośnie. Nowe projekty szykuje Tesco oraz właściciel marki Zara, hiszpański Inditex. Koncern ten jest największym sprzedawcą ubrań na świecie, ma niemal 5 tys. sklepów w 77 krajach. Na naszym rynku ma ich ponad 100 pod siedmioma markami z Zarą na czele.

Jego flagowa marka od ubiegłego roku wchodzi w sprzedaż internetową, jednak w Polsce w tym kanale zadebiutuje inna marka – Stradivarius – dowiedziała się „Rz". Nasze informacje potwierdza także firma. – Polska znalazła się w grupie kilku państw europejskich, w których sklep internetowy tej marki pojawi się w tym roku – podaje polskie biuro Inditex.

Operacyjna spółka hiszpańskiego koncernu Zara Polska miała w 2010 r. 427,7 mln zł przychodów oraz ponad 49 mln zł zysku netto. Daje jej to już trzecią pozycję na polskim rynku odzieżowym.

Ofensywę, choć w innym segmencie cenowym, szykuje także brytyjska sieć handlowa Tesco. Okazuje się, że jej marka F&F, obecna w polskich hipermarketach sieci od 2008 r., znajduje się już według danych firmy wśród dziesięciu najpopularniejszych na rynku. Dlatego firma postanowiła wykorzystać ten potencjał.

Reklama
Reklama

– W tym roku planujemy otwarcie pierwszego sklepu F&F w jednym z warszawskich centrów handlowych – mówił na konferencji Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska. Później planowane jest wejście marki ze swoimi nowymi placówkami także do kolejnych polskich miast.

Tesco podało także, że ok. 10 proc. z 11,5 mld zł ubiegłorocznych przychodów wygenerowała sprzedaż tekstyliów. To jednak efekt sprzedaży także innej marki własnej sieci – Cherokee – czy wielu innych tanich, importowanych z Azji produktów z tego segmentu.

– Nie sądzę, żeby ta marka poza hipermarketami mogła coś zwojować. Ma już określone skojarzenia i do naszego klienta raczej nie trafi. Jednak chylę czoła przed naprawdę doskonałymi reklamami F&F – stwierdził prezes jednego z konkurentów.

Nasz rynek odzieżowy i obuwniczy warty jest ponad 4,5 mld euro. W ostatnich latach delikatnie rośnie, a konkurencja jest bardzo ostra. Od lat liderem jest giełdowa spółka LPP z grupą marek m.in. Reserved i House. Nadal mocną pozycję mają firmy polskie, jak Vistula czy Redan (Troll, Top Secret), jednak od lat systematycznie umacnia się pozycja zachodnich koncernów. Wiceliderem jest już szwedzki H&M z ponad 967 mln przychodów w 2010 r.

Ciągle jednak rynek jest bardzo rozdrobniony, a co piąty Polak nadal najchętniej ubrania i buty kupuje na bazarze.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

Konkurencja na rynku odzieżowym rośnie. Nowe projekty szykuje Tesco oraz właściciel marki Zara, hiszpański Inditex. Koncern ten jest największym sprzedawcą ubrań na świecie, ma niemal 5 tys. sklepów w 77 krajach. Na naszym rynku ma ich ponad 100 pod siedmioma markami z Zarą na czele.

Jego flagowa marka od ubiegłego roku wchodzi w sprzedaż internetową, jednak w Polsce w tym kanale zadebiutuje inna marka – Stradivarius – dowiedziała się „Rz". Nasze informacje potwierdza także firma. – Polska znalazła się w grupie kilku państw europejskich, w których sklep internetowy tej marki pojawi się w tym roku – podaje polskie biuro Inditex.

Reklama
Biznes
Nvidia zaskakuje Wall Street – akcje rosną po publikacji raportu
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Dopłaty do elektryków na wyczerpaniu, spór o Nexperię, uproszczenia przepisów AI
Biznes
Co myślimy o systemie kaucyjnym? Nowe badanie
Biznes
Kreml ma nowego terrorystę. Były szef Jukosu na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama