Konkurencja na rynku odzieżowym rośnie. Nowe projekty szykuje Tesco oraz właściciel marki Zara, hiszpański Inditex. Koncern ten jest największym sprzedawcą ubrań na świecie, ma niemal 5 tys. sklepów w 77 krajach. Na naszym rynku ma ich ponad 100 pod siedmioma markami z Zarą na czele.
Jego flagowa marka od ubiegłego roku wchodzi w sprzedaż internetową, jednak w Polsce w tym kanale zadebiutuje inna marka – Stradivarius – dowiedziała się „Rz". Nasze informacje potwierdza także firma. – Polska znalazła się w grupie kilku państw europejskich, w których sklep internetowy tej marki pojawi się w tym roku – podaje polskie biuro Inditex.
Operacyjna spółka hiszpańskiego koncernu Zara Polska miała w 2010 r. 427,7 mln zł przychodów oraz ponad 49 mln zł zysku netto. Daje jej to już trzecią pozycję na polskim rynku odzieżowym.
Ofensywę, choć w innym segmencie cenowym, szykuje także brytyjska sieć handlowa Tesco. Okazuje się, że jej marka F&F, obecna w polskich hipermarketach sieci od 2008 r., znajduje się już według danych firmy wśród dziesięciu najpopularniejszych na rynku. Dlatego firma postanowiła wykorzystać ten potencjał.