Naturalnie nadal budzą podziw bestie z silnikami i kilkutysięcznej pojemności, czy kolejnymi setkami koni pod maską. Ale czasy, kiedy ekscytowano się „osiągami" i „odejściem" zdecydowanie mijają. Tak samo, jak i nawigacja samochodowa też przestała być czymś wyjątkowym.
Teraz klient chce wiedzieć co ma auto, którego kupno rozważa. I tutaj najwięcej nowinek dają właśnie najnowocześniejsze technologie. Chmura informatyczna, która jeszcze rok temu wydawała się sztucznym tworem daje dzisiaj nieograniczone możliwości naszpikowania auta nowinkami IT. dzięki temu auto już wkrótce nie będzie jedynie środkiem komunikacji, ale na przykład miejscem pracy z nieograniczonym dostępem do poczty elektronicznej. Pionierem jest tutaj Fiat, który w zaprezentowanej 5 maja 2006 nowej „500" zamontował iPody. Wtedy było to prawdziwą rewolucją i od razu określało dla kogo przede wszystkim przeznaczone jest to auto.
Teraz jednak producentów, którzy stawiają na pokładowe IT jest znacznie więcej. Niemiecki BMW ma w swojej ofercie samochodowy system komputerowy, który sprawnie wyszuka wolne miejsca parkingowe w okolicy, co nam zaoszczędzi nieekonomicznego krążenia po ulicach miasta, znajdzie restaurację i zarezerwuje w niej stolik, poinformuje gdzie jest najbliższy bankomat. Daimler proponuje korzystanie z pokładowego komputera tak długo, jak auto jest zaparkowane. Ford idzie jeszcze dalej — na razie oferta dotyczy tylko modelu koncepcyjnego Evos, ale zapewnia, że w tym aucie będzie możliwe zdalnie nastawić sobie temperaturę, zanim jeszcze do niego wsiądziemy i nie będzie problemu jeśli zechcemy posłuchać muzyki z domowej płytoteki, czy ulubionych programów informacyjnych z telewizora.
Zdaniem firmy analitycznej Booz&Company wykorzystanie Internetu w autach będzie teraz coraz częściej spotykane. A z badań niemieckiego stowarzyszenia IT BITKOM już co drugi właściciel samochodu w tym kraju chciałby meć pokładowy Internet. — A jeśli rynek daje sygnał: tego właśnie chcemy, to rynek to otrzyma — mówił na konferencji prasowej we Frankfurcie analityk BITKOM, Frank Biller. — Dzisiaj bycie on-line nie tylko za pośrednictwem smartfona jest obowiązującym trendem — dodał.
Dostawcy elektronicznych komponentów takich, jak Bosch i Valeo na wyścigi starają się opracować nowoczesne systemy komputerowe, które można zainstalować w autach. Francuzi z Valeo już stworzyli urządzenie pozwalające na prawidłowe i oszczędne parkowanie samochodów, kiedy nie ma w nich kierowcy.