Reklama

Druga edycja akcji alleRogal

Ruszyła druga edycja akcji alleRogal. W ubiegłym roku Poznań sprzedał przez Internet sześć tysięcy wypieków

Publikacja: 23.10.2012 14:39

Druga edycja akcji alleRogal

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

W ubiegłym roku rogale świętomarcińskie – kupowane tradycyjnie w okolicy 11 listopada - znalazły amatorów nie tylko w Polsce, ale także za granicą, m.in. w Anglii, Niemczech oraz Australii. W sumie poznańscy cukiernicy sprzedali za pośrednictwem platformy handlowej Allegro 2 tony rogali. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tys. osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98 proc.

W poznańskim magistracie wierzą, że alleRogal to nie tylko sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.

– Poprzez akcję chcemy pokazać, że promowanie lokalnych wyrobów i tradycji przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i miastu. Dzięki akcji po raz kolejny udowadniamy, że podmioty komercyjne i publiczne mogą współpracować i osiągać wspólne cele – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Poznania.

Cukiernicy szacują, że podobnie jak w ubiegłych latach, poznaniacy zjedzą około 600 ton przysmaku z białym makiem. - Rogale świętomarcińskie posiadają certyfikat produktu regionalnego Unii Europejskiej, dlatego mogą być wypiekane tylko w Poznaniu i okolicach. Tym co mamy najlepsze w stolicy Wielkopolski chcemy podzielić się z innymi, stąd pomysł na akcję alleRogal, dzięki której ludzie w całej Polsce oraz za granicą będą mogli skosztować świeżych, poznańskich rogali – wyjaśnia Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

- W promocję poznańskiego rogala angażujemy się po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Allegro powstało w Poznaniu, tu jest nasza główna siedziba, naturalnie więc jesteśmy jako firma bardzo zaangażowani w sprawy miasta i jego promocji. Cieszymy się również, że poprzez akcję alleRogal jesteśmy pionierami nowych trendów w promocji produktów regionalnych – podkreśla Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów Specjalnych i CSR w grupie Allegro.

Reklama
Reklama

Rogal świętomarciński jest jednym z 36. produktów regionalnych z Polski zarejestrowanych przez Brukselę. Jak na razie jako ostatnia do tego grona dołączyła jagnięcina podhalańska. 36 zarejestrowanych produktów daje nam 8. miejsce w Unii Europejskiej. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że wyprzedzają nas tylko Włosi, Francuzi, Hiszpanie, Portugalczycy, Grecy, Niemcy oraz Brytyjczycy.

Najbliżej wysłania do Brukseli jest wniosek o rejestrację cebularza lubelski. Ponadto producenci pracują dziś nad 5-6 wnioskami.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama