Reklama

Druga edycja akcji alleRogal

Ruszyła druga edycja akcji alleRogal. W ubiegłym roku Poznań sprzedał przez Internet sześć tysięcy wypieków

Publikacja: 23.10.2012 14:39

Druga edycja akcji alleRogal

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

W ubiegłym roku rogale świętomarcińskie – kupowane tradycyjnie w okolicy 11 listopada - znalazły amatorów nie tylko w Polsce, ale także za granicą, m.in. w Anglii, Niemczech oraz Australii. W sumie poznańscy cukiernicy sprzedali za pośrednictwem platformy handlowej Allegro 2 tony rogali. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tys. osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98 proc.

W poznańskim magistracie wierzą, że alleRogal to nie tylko sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.

– Poprzez akcję chcemy pokazać, że promowanie lokalnych wyrobów i tradycji przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i miastu. Dzięki akcji po raz kolejny udowadniamy, że podmioty komercyjne i publiczne mogą współpracować i osiągać wspólne cele – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Poznania.

Cukiernicy szacują, że podobnie jak w ubiegłych latach, poznaniacy zjedzą około 600 ton przysmaku z białym makiem. - Rogale świętomarcińskie posiadają certyfikat produktu regionalnego Unii Europejskiej, dlatego mogą być wypiekane tylko w Poznaniu i okolicach. Tym co mamy najlepsze w stolicy Wielkopolski chcemy podzielić się z innymi, stąd pomysł na akcję alleRogal, dzięki której ludzie w całej Polsce oraz za granicą będą mogli skosztować świeżych, poznańskich rogali – wyjaśnia Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

- W promocję poznańskiego rogala angażujemy się po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Allegro powstało w Poznaniu, tu jest nasza główna siedziba, naturalnie więc jesteśmy jako firma bardzo zaangażowani w sprawy miasta i jego promocji. Cieszymy się również, że poprzez akcję alleRogal jesteśmy pionierami nowych trendów w promocji produktów regionalnych – podkreśla Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów Specjalnych i CSR w grupie Allegro.

Reklama
Reklama

Rogal świętomarciński jest jednym z 36. produktów regionalnych z Polski zarejestrowanych przez Brukselę. Jak na razie jako ostatnia do tego grona dołączyła jagnięcina podhalańska. 36 zarejestrowanych produktów daje nam 8. miejsce w Unii Europejskiej. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że wyprzedzają nas tylko Włosi, Francuzi, Hiszpanie, Portugalczycy, Grecy, Niemcy oraz Brytyjczycy.

Najbliżej wysłania do Brukseli jest wniosek o rejestrację cebularza lubelski. Ponadto producenci pracują dziś nad 5-6 wnioskami.

W ubiegłym roku rogale świętomarcińskie – kupowane tradycyjnie w okolicy 11 listopada - znalazły amatorów nie tylko w Polsce, ale także za granicą, m.in. w Anglii, Niemczech oraz Australii. W sumie poznańscy cukiernicy sprzedali za pośrednictwem platformy handlowej Allegro 2 tony rogali. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tys. osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98 proc.

W poznańskim magistracie wierzą, że alleRogal to nie tylko sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.

Reklama
Biznes
Rosyjski biznes do Kremla: Chcieliście wojny, to płaćcie
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama