Druga edycja akcji alleRogal

Ruszyła druga edycja akcji alleRogal. W ubiegłym roku Poznań sprzedał przez Internet sześć tysięcy wypieków

Publikacja: 23.10.2012 14:39

Druga edycja akcji alleRogal

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

W ubiegłym roku rogale świętomarcińskie – kupowane tradycyjnie w okolicy 11 listopada - znalazły amatorów nie tylko w Polsce, ale także za granicą, m.in. w Anglii, Niemczech oraz Australii. W sumie poznańscy cukiernicy sprzedali za pośrednictwem platformy handlowej Allegro 2 tony rogali. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tys. osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98 proc.

W poznańskim magistracie wierzą, że alleRogal to nie tylko sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.

– Poprzez akcję chcemy pokazać, że promowanie lokalnych wyrobów i tradycji przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i miastu. Dzięki akcji po raz kolejny udowadniamy, że podmioty komercyjne i publiczne mogą współpracować i osiągać wspólne cele – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Poznania.

Cukiernicy szacują, że podobnie jak w ubiegłych latach, poznaniacy zjedzą około 600 ton przysmaku z białym makiem. - Rogale świętomarcińskie posiadają certyfikat produktu regionalnego Unii Europejskiej, dlatego mogą być wypiekane tylko w Poznaniu i okolicach. Tym co mamy najlepsze w stolicy Wielkopolski chcemy podzielić się z innymi, stąd pomysł na akcję alleRogal, dzięki której ludzie w całej Polsce oraz za granicą będą mogli skosztować świeżych, poznańskich rogali – wyjaśnia Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

- W promocję poznańskiego rogala angażujemy się po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Allegro powstało w Poznaniu, tu jest nasza główna siedziba, naturalnie więc jesteśmy jako firma bardzo zaangażowani w sprawy miasta i jego promocji. Cieszymy się również, że poprzez akcję alleRogal jesteśmy pionierami nowych trendów w promocji produktów regionalnych – podkreśla Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów Specjalnych i CSR w grupie Allegro.

Rogal świętomarciński jest jednym z 36. produktów regionalnych z Polski zarejestrowanych przez Brukselę. Jak na razie jako ostatnia do tego grona dołączyła jagnięcina podhalańska. 36 zarejestrowanych produktów daje nam 8. miejsce w Unii Europejskiej. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że wyprzedzają nas tylko Włosi, Francuzi, Hiszpanie, Portugalczycy, Grecy, Niemcy oraz Brytyjczycy.

Najbliżej wysłania do Brukseli jest wniosek o rejestrację cebularza lubelski. Ponadto producenci pracują dziś nad 5-6 wnioskami.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca