W ubiegłym roku rogale świętomarcińskie – kupowane tradycyjnie w okolicy 11 listopada - znalazły amatorów nie tylko w Polsce, ale także za granicą, m.in. w Anglii, Niemczech oraz Australii. W sumie poznańscy cukiernicy sprzedali za pośrednictwem platformy handlowej Allegro 2 tony rogali. Stronę z ofertą odwiedziło ponad 35 tys. osób, a współczynnik pozytywnych komentarzy wynosił aż 98 proc.
W poznańskim magistracie wierzą, że alleRogal to nie tylko sposób na promocję lokalnego produktu, ale także miasta.
– Poprzez akcję chcemy pokazać, że promowanie lokalnych wyrobów i tradycji przynosi korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i miastu. Dzięki akcji po raz kolejny udowadniamy, że podmioty komercyjne i publiczne mogą współpracować i osiągać wspólne cele – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Poznania.
Cukiernicy szacują, że podobnie jak w ubiegłych latach, poznaniacy zjedzą około 600 ton przysmaku z białym makiem. - Rogale świętomarcińskie posiadają certyfikat produktu regionalnego Unii Europejskiej, dlatego mogą być wypiekane tylko w Poznaniu i okolicach. Tym co mamy najlepsze w stolicy Wielkopolski chcemy podzielić się z innymi, stąd pomysł na akcję alleRogal, dzięki której ludzie w całej Polsce oraz za granicą będą mogli skosztować świeżych, poznańskich rogali – wyjaśnia Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.
- W promocję poznańskiego rogala angażujemy się po raz drugi i z pewnością nie ostatni. Allegro powstało w Poznaniu, tu jest nasza główna siedziba, naturalnie więc jesteśmy jako firma bardzo zaangażowani w sprawy miasta i jego promocji. Cieszymy się również, że poprzez akcję alleRogal jesteśmy pionierami nowych trendów w promocji produktów regionalnych – podkreśla Krzysztof Śpiewek, manager ds. projektów Specjalnych i CSR w grupie Allegro.