Informacja w notatce wewnętrznej szefa działu samolotów cywilnych BCA, Raya Connera wyszła na jaw po decyzji 4 dni wcześniej Japan Airlines o wybraniu samolotów Airbusa, które zastąpią wycofywane B777, a nie następnej generacji maszyn amerykańskich B777X.
- Prawdopodobnie nie doszłoby to tego, gdyby wygrali kontrakt z JAL — stwierdził analityk w Bank of America Merrill Lynch, Ron Epstein. — Boeing przygląda się swej strategii. Rzecznik koncernu stwierdził, że oba te wydarzenia nie mają ze sobą związku.
Conner wyjaśnił zmiany w związku z przejściem na emeryturę od 1 listopada szefa działu marketingu i strategii, Mike'a Baira. Jego pion zajmował się długoterminowymi prognozami rynku samolotów, ustalaniem gamy produktów i strategii.
W nowej strukturze funkcje marketingu przejmie dział sprzedaży, a pokieruje nim wiceprezes ds. marketingu, Randy Tinseth. Będzie podlegać z kolei szefowi sprzedaży na świecie, Johnowi Wojickowi.
Opracowywanie strategii i rozwoju działalności przejmie z kolei dział finansowy, a pokieruje tym Kevin Schemm, który zostanie szefem działu finansów i strategii.