Boeing zmienia strategię i marketing

Boeing zapowiedział restrukturyzację strategii pionu samolotów cywilnych i metod marketingu tuż po utracie kontraktu w Japonii za 9,5 mld dolarów.

Publikacja: 12.10.2013 14:02

Boeing zmienia strategię i marketing

Foto: Bloomberg

Informacja w notatce wewnętrznej szefa działu samolotów cywilnych BCA, Raya Connera wyszła na jaw po decyzji 4 dni wcześniej Japan Airlines o wybraniu samolotów Airbusa, które zastąpią wycofywane B777, a nie następnej generacji maszyn amerykańskich B777X.

- Prawdopodobnie nie doszłoby to tego, gdyby wygrali kontrakt z JAL — stwierdził analityk w Bank of America Merrill Lynch, Ron Epstein. — Boeing przygląda się swej strategii. Rzecznik koncernu stwierdził, że oba te wydarzenia nie mają ze sobą związku.

Conner wyjaśnił zmiany w związku z przejściem na emeryturę od 1 listopada szefa działu marketingu i strategii, Mike'a Baira. Jego pion zajmował się długoterminowymi prognozami rynku samolotów, ustalaniem gamy produktów i strategii.

W nowej strukturze funkcje marketingu przejmie dział sprzedaży, a pokieruje nim wiceprezes ds. marketingu, Randy Tinseth. Będzie podlegać z kolei szefowi sprzedaży na świecie, Johnowi Wojickowi.

Opracowywanie strategii i rozwoju działalności przejmie z kolei dział finansowy, a pokieruje tym Kevin Schemm, który zostanie szefem działu finansów i strategii.

Bair (57 lat) przyszedł do Boeinga w 1979 r. i jako inżynier pracował nad zmniejszeniem hałasu samolotu B767. Szybko robił karierę w koncernie, trafił do zespołu, który pracował nad następcą tamtego samolotu, dreamlinerem. Reklamowano go, że miał emitować tyle hałasu co czynna czytelnia. Został szefem programu B787, a koncern zlecił produkcji dużych komponentów podwykonawcom na całym świecie. W 2007 r. przestał kierować programem, który był wtedy spóźniony jakieś pół roku, i objął dotychczasowe stanowisko szefa ds. rynku i strategii.

Informacja w notatce wewnętrznej szefa działu samolotów cywilnych BCA, Raya Connera wyszła na jaw po decyzji 4 dni wcześniej Japan Airlines o wybraniu samolotów Airbusa, które zastąpią wycofywane B777, a nie następnej generacji maszyn amerykańskich B777X.

- Prawdopodobnie nie doszłoby to tego, gdyby wygrali kontrakt z JAL — stwierdził analityk w Bank of America Merrill Lynch, Ron Epstein. — Boeing przygląda się swej strategii. Rzecznik koncernu stwierdził, że oba te wydarzenia nie mają ze sobą związku.

Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes