Według najnowszego raportu Hotel Guidebook Poland 2013, który dziś zostanie opublikowany, udział sieci w polskim rynku hotelarskim rośnie. Największy odsetek pokoi należących do sieci hotelowych ma Warszawa – 84 proc. Stolicy niewiele ustępują Katowice, gdzie udział sieciowych pokoi sięga 82 proc. W Łodzi, trzeciej w rankingu „usieciowienia", wynosi 73 proc.
W dużych miastach wojewódzkich, jak Wrocław, Poznań, Gdańsk czy Szczecin pod markami sieci jest już ponad połowa pokoi hotelowych.
– To istotna informacja dla inwestorów, którzy planują tam kolejne hotele: konkurencja w tych miastach będzie bardzo wymagająca – mówi Janusz Mitulski, partner w firmie doradczej Horwath HTL, współautor raportu.
W sumie na początku sierpnia w Polsce działało 25 polskich sieci hotelowych, które łącznie dysponowały 144 hotelami z ponad 16 tys. pokoi oraz 15 sieci międzynarodowych ze 139 hotelami i ponad 23 tys. pokoi.
Hoteli przybywa wolniej
W sumie na początku sierpnia w Polsce funkcjonowało 2250 hoteli ze 108 tys. pokoi. To o 37 hoteli więcej niż na początku roku. Ale w porównaniu do lat wcześniejszych, pierwszych sześć tegorocznych miesięcy było dla hotelarzy słabszych. Tempo uruchamiania nowych obiektów zmalało. Według Horwath HTL do końca roku zostanie otwartych jeszcze ok. 20 obiektów.