– W 2013 r. spośród alkoholi mocnych najszybciej rosła sprzedaż whisky. Ten trend powinien utrzymać się także w 2014 r. – mówi „Rz" Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska, lidera krajowego rynku whisky, producenta m.in. marki Johnnie Walker. – Whisky zyskuje w Polsce na popularności od kilku lat. Potwierdza to stopniową zmianę preferencji konsumentów, którzy są coraz bardziej otwarci na nowe kategorie alkoholi.
Na tak duży wzrost sprzedaży jak whisky nie może liczyć w 2014 r. żaden z ulubionych alkoholi Polaków. Firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że na piwo, wódkę, wino i whisky wydamy w sklepach i lokalach gastronomicznych niemal 36,2 mld zł, o ponad 300 mln zł więcej niż w 2013 r. Wartość rynku whisky pójdzie w tym czasie w górę o niemal 9 proc.
Szybciej niż średnia dla czterech najpopularniejszych u nas trunków powinna rosnąć w tym roku także wartość sprzedaży wina. Analitycy Euromonitora szacują, że zwiększy się ona o blisko 3,5 proc.
Wraz ze spodziewanym przyspieszeniem rozwoju gospodarczego w 2014 r. lepszych wyników na rynku wina niż przed rokiem spodziewa się Robert Ogór, prezes grupy Ambra, lidera polskiego rynku winiarskiego.
– W 2013 r. wartość sprzedaży wina w naszym kraju mogła zwiększyć się o 2 proc., czyli mniej niż spodziewała się branża po pierwszym półroczu. W tym roku jej wzrost może wynieść ok. 5 proc. – mówi Robert Ogór.