Reklama

Kuba musi przywyknąć do ciemności

Po awarii systemu energetycznego SEN w październiku przyszła pora na huragany. Oskar i Rafael niszczyły sieć, do 8 listopada przywrócono w Hawanie dostawy elektryczności zaledwie w 20 procentach. Rosja obiecała Kubie dostawę 80 tys. ton oleju napędowego w związku z kryzysem energetycznym.

Publikacja: 11.11.2024 13:21

Kuba musi przywyknąć do ciemności

Foto: AFP

Huragan Oskar przeszedł w październiku przez wschodni skraj wyspy, Rafael szalał przez dwa dni w listopadzie w zachodniej części kraju, oba zerwały setki linii przesyłowych, powaliły słupy i drzewa, uniemożliwiając łączność i komplikując usuwanie szkód.

W ostatni piątek władze podały, że krajowa sieć energetyczna zaopatruje już w energię elektryczną środkową i wschodnią część kraju, natomiast zachodnie prowincje rolnicze Pinar del Rio i Artemisa (część dawnej prowincji Hawana) są pozbawione prądu. Światło pojawiło się też w centrum Hawany i na jej wschodnich przedmieściach. Zachodnia część 2-milionowej metropolii przeżyła ostatni weekend w ciemnościach. Claudia Espinosa mieszkająca w śródmiejskim Vedado żyła bez prądu przez trzy dni. — Sytuacja jest tragiczna. Nie było wody, jedzenia, wszystko zepsuło się — powiedziała Reuterowi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama