Reklama

Przewodniczący EKES: Obok Zielonego Ładu Europa potrzebuje ładu przemysłowego

Poprzednia Komisja Europejska przez większość swej kadencji ignorowała kwestię konkurencyjności Europy, przyjmując za pewnik, że firmy zawsze będą rozwijać się i przynosić zyski – mówi Stefano Mallia, przewodniczący Grupy Pracodawców EKES.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Stefano Mallia, przewodniczący Grupy Pracodawców EKES

Stefano Mallia, przewodniczący Grupy Pracodawców EKES

Foto: materiały prasowe

Pańska wizyta w Polsce na zaproszenie Konfederacji Lewiatan zbiegła się w czasie z ogłoszeniem przez Lewiatana Listy 10 postulatów na polską prezydencję w Radzie Unii Europejskiej. Pierwszy z nich podkreśla, że Europa powinna być konkurencyjna i przyjazna dla biznesu oraz obywateli. Które z tych postulatów mogą być najtrudniejsze do realizacji?

Jeśli chodzi o trudność, to sądzę, że żaden z nich nie będzie łatwy do spełnienia. Jednak dla nas kluczowa jest konkurencyjność, którą zajmujemy się już od dłuższego czasu. Szczerze mówiąc, poprzednia Komisja Europejska przez większość swej kadencji ignorowała tę kwestię, przyjmując za pewnik, że firmy zawsze będą działać, rozwijać się, tworzyć miejsca pracy i przynosić zyski. Nie zajmowała się więc konkurencyjnością Europy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama