Wykorzystać możliwości cyfryzacji

Obecność w internecie, oferowanie swoich produktów i usług online, akceptacja różnych form płatności bezgotówkowych – nie dla wszystkich małych firm są to oczywiste warunki przyciągnięcia i utrzymania klientów.

Publikacja: 15.12.2023 02:00

Wykorzystać możliwości cyfryzacji

Foto: Adobe Stock

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa uważają, że największym wyzwaniem w najbliższym czasie będą dla nich rosnące koszty prowadzenia działalności. W sumie takiej odpowiedzi udzieliło prawie 79 proc. uczestników badania „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP. Badanie firm z sektora handlowego i usługowego” przeprowadzonego przez PolCard from Fiserv. W dalszej kolejności były wymieniane: niepewność gospodarcza, kłopoty z utrzymaniem obecnych przychodów, rentowności i cen towarów czy usług. Ale bardzo często firmy – i to niemal ze wszystkich badanych branż – podnosiły też problem z pozyskaniem nowych klientów oraz utrzymaniem dotychczasowych.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?