Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Wygląd produktu to często kluczowy czynnik determinujący sukces komercyjny przedsięwzięcia biznesowego. Nic zatem dziwnego, że zakres jego ochrony jest niezwykle istotny.

Publikacja: 07.11.2023 02:00

Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Foto: Adobe Stock

Jest to ważne zarówno dla podmiotu, który wprowadza dany produkt na rynek i chce zagwarantować sobie silną pozycję, jak i jego konkurentów, którzy chcieliby zgodnie z prawem wykorzystywać postęp związany z ewolucją produktów. Trzeba podkreślić, że na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przyjmuje się generalną zasadę dopuszczalności naśladownictwa – ma ona jednak istotne ograniczenia, o których trzeba wiedzieć. Dodatkowo wygląd produktu może być chroniony prawami autorskimi, wzorami przemysłowymi, a także znakami towarowymi.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Prawo karne
Prezydent Andrzej Duda ułaskawił prawicowego publicystę
Konsumenci
TSUE orzekł na korzyść frankowiczów. Co ten wyrok oznacza dla banków
Prawo dla Ciebie
Sąd rozstrzygnie spór między córką i wdową po Grzegorzu Ciechowskim
Zawody prawnicze
Adwokatura przyjęła nowe zasady wykonywania zawodu. Zmiany w etyce i zastępstwach
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu