System whistleblowingowy jako narzędzie dla ochrony

Procedury zgłaszania nieprawidłowości to inwestycja w bezpieczeństwo organizacji i jej organów.

Publikacja: 04.07.2023 10:10

System whistleblowingowy jako narzędzie dla ochrony

Foto: Adobe Stock

Odpowiedzialne zarządzanie staje się koniecznością. Odpowiedzią na taką potrzebę jest wprowadzenie systemu compliance, który zwiększa kontrolę nad procesami zachodzącymi w organizacji, zmniejsza ryzyka nadużyć, buduje kulturę pracy, odpowiadającą celom organizacji. Częścią systemu compliance jest system whistleblowingowy. Jego istota sprowadza się do wspierania procesu zarządzania organizacją oraz stworzenia w organizacji warunków po pierwsze do sprawnego i efektywnego pozyskiwania informacji o nieprawidłowościach, do których dochodzi w danym podmiocie prawnym, po drugie do skutecznego zarządzania pozyskanymi informacjami. Istotne jest też zagwarantowanie ochrony sygnalistom – tj. osobom, które dokonują zgłoszenia.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt