Światowy rynek gier systematycznie rośnie. Jego wartość w 2025 r. może sięgnąć 226 mld dolarów – prognozuje portal Newzoo. Rośnie też liczba graczy – na całym świecie jest ich już ponad 3 mld. W tym kontekście zaskakujące mogą się wydawać napływające informacje o zwolnieniach w branży. W ostatnich miesiącach o redukcji zatrudnienia informowały takie globalne koncerny jak Meta, Microsoft czy Electronic Arts.
– Zwolnienia pracowników wśród gigantów wpływają na nasz lokalny rynek, prowadzą m.in. do wzrostu konkurencji na rynku pracy w Polsce – uważa Tomasz Szpiner, zarządzający studiem Iron VR.
Czytaj więcej
Targi GDC są uważane za papierek lakmusowy światowej branży gier. Udział w ich tegorocznej edycji bierze szerokie grono firm znad Wisły.
Zwolnienia grupowe ogłosiła grupa Huuuge, działająca w segmencie mobilnym. Pracę w spółce zależnej do końca kwietnia straci prawie 50 osób. W zeszłym roku zatrudnienie redukował też inny producent gier mobilnych, wrocławski Ten Square Games. Zarząd zasygnalizował, że w 2023 r. nie należy się spodziewać wzrostu zatrudnienia.
Trudno jednak generalizować. O pracowników mocno walczy największe studio w Polsce, czyli CD Projekt. W tym roku zdecydowało się na podwyżki.