Polscy przedsiębiorcy nie chcą myśleć o sukcesji. Trudno o następców

Nadal dominuje przekonanie, że firma musi trafić w ręce rodziny założyciela. Sukcesja udaje się jednak tylko nielicznym, bo rzadko jest dobrze przygotowana, a spadkobiercy są nią zainteresowani.

Publikacja: 03.11.2022 21:11

Polscy przedsiębiorcy nie chcą myśleć o sukcesji. Trudno o następców

Foto: Adobe Stock

Po przełomie ustrojowym powstało wiele firm, a teraz ich właściciele wchodzą w wiek, w którym zastanawiają się nad tym, czy już nie czas na odpoczynek. Problem z przeprowadzeniem sukcesji będzie narastał, a większość nadal go od siebie odsuwa. W Polsce nadal zdecydowanie przeważa opinia, że firma powinna trafić do dzieci lub rodziny założycieli. Sprzedaż podmiotowi zewnętrznemu rozważa mniej niż co piąty – wynika badania naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Jak zrobić trotyl z nawozu? Kreml znalazł sposób
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biznes
Armia kupuje wozy bojowe Borsuk. Umowa w czwartek
Biznes
Porozumienie w Rijadzie na korzyść Rosji. Zespół ds. deregulacji Rafała Brzoski nie zwalnia tempa
Biznes
Szybki finał drugiej aukcji częstotliwości dla sieci 5G w Polsce
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Deregulacja zetnie kolejki do lekarza i usprawni obronność. Zespół Brzoski… chwali rząd
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście