Zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie do 2 mld dolarów, do 1,24 na akcję, podczas gdy analitycy oczekiwali 1 dolara. Koncern potwierdził prognozę rocznego zysku 5,25-5,75 dolarów na akcję po 5,02 w 2015 r. Marża wzrosła do 7,1 proc. po 5,8 proc. rok temu. Obroty zwiększyły się o 4,5 proc. do 37,3 mld.
Na Amerykę Płn. przypadło 65 proc. zysku, bo popularnością na rynku cieszyły się pojazdy sportowo-użytkowe i furgonetki. Marża zmalała nieznacznie, do 8,7 z 8,8 proc. Szef finansów koncernu, Chuck Stevens wyjaśnił to kosztami restrukturyzacji i wyższą liczbą pracowników należących do związku zawodowego, którzy zaakceptowali warunki planu dobrowolnego odejścia z pracy. GM nadal liczy na roczną marżę ponad 10 proc. w Ameryce Płn.
Równowaga finansowa w Europie
W Europie koncernowi udało się osiągnąć równowagę finansową po stracie 200 mln dolarów w I kwartale 2015. GM zapowiadał to od kilku lat. Ch. Stevens potwierdził dla Europy marżę 8 proc. w najbliższych latach, ale stwierdził, że niepokojące jest ryzyko wyjścia W. Brytanii z Unii.
Koncern zmniejszył straty w Ameryce Płd., natomiast jego spółki j. v. w Chinach wypracowały bez zmiany 500 mln dolarów.
Skok zarobków szefowej
Łączne zarobki prezes Mary Barra w 2015 r. wzrosły o 72 proc. do 28 mln dolarów,. bo zapewniła koncernowi rekordowe zyski. Część tej sumy przypada na pakiet akcji przyznanych w czerwcu, których nie może sprzedać przez ponad 4 lata, a które mocno zyskały na wartości, do 11,2 mln dolarów. W 2015 r. GM osiągnął rekordowe obroty 152,4 mld dolarów i rekordowy zysk EBIT 10,8 mld.