Reklama

Polski przemysł kosmiczny potrzebuje pieniędzy. Przełomowy moment

Rodzima branża – warta ponad 7 mld zł – chce się rozkręcić i łaknie prywatnego kapitału. Tego jednak brakuje. Bolączką innowacyjnego sektora jest też realizacja Krajowego Programu Kosmicznego.

Publikacja: 16.05.2022 21:00

Rodzima branża kosmiczna czeka na państwowe zamówienia, prywatnych inwestorów oraz „mapę drogową” ro

Rodzima branża kosmiczna czeka na państwowe zamówienia, prywatnych inwestorów oraz „mapę drogową” rozwoju sektora

Foto: Eva Marie Uzcategui - Bloomberg

Polski przemysł kosmiczny nie może wystrzelić na miarę swoich możliwości. Brakuje m.in. pieniędzy i strategii. Eksperci twierdzą, iż dalszy rozwój tej branży nad Wisłą będzie zależał od tego, kiedy i w jakiej postaci zostanie uchwalony Krajowy Program Kosmiczny (KPK).

Jak alarmuje najnowszy raport „Kosmos 2022”, przygotowany m.in. przez Startup Poland i Polską Agencję Kosmiczną, jego wejście w życie i faktyczna realizacja odsuwają się w czasie. Poprzedni KPK (na lata 2019–2021) w praktyce nie został przyjęty do realizacji, a prace nad kolejnym (na lata 2022–2026) wciąż są w fazie konsultacji. Dokument, będący tzw. mapą drogową dla rozwoju tego sektora w Polsce, ma określać rolę administracji państwowej czy wojska jako klienta firm kosmicznych. A właśnie zamówienia państwowe mogłyby stać się kołem zamachowym tego biznesu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama