Reklama
Rozwiń
Reklama

Wojna Rosji z Ukrainą groźna dla działalności polskich firm

Przedsiębiorcy, zwłaszcza sektora małych i średnich firm, obawiają się spadku eksportu. Całej gospodarce zaszkodziłby wzrost cen surowców energetycznych. Zalałaby nas fala uchodźców.

Publikacja: 15.02.2022 21:00

Wojna przyniosłaby straty  m.in. polskim eksporterom branży rolno-spożywczej

Wojna przyniosłaby straty m.in. polskim eksporterom branży rolno-spożywczej

Foto: Bloomberg

Już co trzecia polska firma obawia się skutków ewentualnej rosyjskiej agresji na Ukrainę. Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) oraz Bank Gospodarstwa Krajowego wynika, że dla 34 proc. przedsiębiorców ankietowanych na początku lutego 2022 r. zagrożenie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej jest duże lub bardzo duże.

Strach przed wojną najbardziej odczuwają małe firmy, z których blisko połowa boi się konfliktu za wschodnią granicą. Z kolej w dużych przedsiębiorstwach nastroje są nieco lepsze. – Wśród największych firm ponad połowa (55 proc.) uważa, że atak Rosji na Ukrainę w małym stopniu zagrozi prowadzonej przez nich działalności – mówi Katarzyna Dębkowska, kierownik zespołu foresightu gospodarczego PIE. Ale im więcej pojawia się informacji o możliwej eskalacji napięcia, tym szybciej narastają obawy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama