Lexus umacnia się w segmencie premium

Japońska marka goni niemiecką i szwedzką konkurencję.

Aktualizacja: 18.01.2017 08:29 Publikacja: 18.01.2017 07:33

Lexus sprzedał w Polsce w 2016 roku 3,7 tys. aut, o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele marki planują, że tegoroczna sprzedaż dobrze przekroczy 4 tys. Lexus jest piątą najpopularniejszą marką luksusowych aut w Polsce i jedną z najszybciej rosnących: w 2016 roku większą dynamiką wzrostu wykazał się jedynie Mercedes-Benz (38 proc.). Audi powiększyło sprzedaż o 35 proc., BMW o 31 proc., natomiast Volvo o 21 proc. Chociaż sprzedaż Volvo rosła najwolniej, to i tak szwedzka marka, która zajmuje czwarte miejsce w rankingu, sprzedała ponad dwa razy więcej aut od Lexusa.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto