Aktualizacja: 23.03.2025 11:47 Publikacja: 08.11.2021 12:42
Foto: Adobe Stock
Luzowanie obostrzeń i poprawiająca się sytuacja sprawia, że konsumenci w USA wracają już do restauracji. Jednak nie słabnie popyt na dania i napoje na wynos, co pogłębia niedobory niektórych artykułów oraz problemy gastronomii, dla której to kolejny punkt na liście kłopotów.
Zaburzenia w globalnym łańcuchu dostaw sprawiają, że w branży restauracyjnej wzrosły koszty, a także pojawiły się braki np. kurczaków. Powrót amerykańskich konsumentów do jedzenia poza domem mógł przełożyć się na poluzowanie presji w dziedzinie opakowań jednorazowych, ale Amerykanie nadal chętnie zamawiają na wynos i z dowozem, więc presja na łańcuchy dostaw nie słabnie. Według NPD Group zamówienia z dowozem wzrosły we wrześniu 2021 o 20 procent w porównaniu do przedpandemicznego września 2019.
Ponad 40 mężczyzn wniosło oskarżenia przeciwko Mike’owi Jeffriesowi, byłemu prezesowi luksusowej firmy odzieżowej Abercrombie & Fitch. Miał on dopuszczać się wobec nich gwałtów, molestowania seksualnego lub odurzania narkotykami.
Zasady prawidłowej segregacji odpadów wciąż budzą wątpliwości. Te mogą pojawić się m.in., gdy trzeba wyrzucić brudne opakowanie po mięsie. Jak to zrobić prawidłowo i od czego zależy wybór właściwego kosza na odpady?
Prezydent USA Donald Trump poinformował, że Boeing wygrał przetarg na budowę nowych myśliwców szóstej generacji, które nazwano F-47. Mają mieć one kluczowe znaczenie przy ewentualnym konflikcie z Chinami.
- Jeśli amerykańscy liderzy akademiccy i biznesowi będą milczeć w obliczu autorytaryzmu Trumpa, będą tego żałować – pisze Dani Rodrik, ekonomista z Harvardu. Trump niszczy filary bogactwa USA, a wskaźnik niepewności pobił rekordy z kryzysu finansowego.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Unia Europejska ponownie odrzuca żądania Władimira Putina dotyczące zaprzestania pomocy wojskowej dla Ukrainy. Frankowicze wygrali już ponad 25 miliardów złotych, a Kanada chce bliższej współpracy z UE. Na GPW trwa hossa, a indeksy biją historyczne rekordy.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polscy producenci żywności radzą sobie dobrze, jednak lista ryzyka jest długa. Wojna handlowa i choroby - ptasia grypa czy pryszczyca, a także najwyższe ceny energii, to stała lista obaw sektora spożywczego.
Prezydent Trump za konkretny sukces swojej prezydentury uważa wyhamowanie wzrostu cen jajek w USA. Ale nie ma racji, bo, mimo dostaw z Turcji, na rynku amerykańskim nadal brakuje ich aż 800 mln sztuk - ocenia firma analityczna TradingPedia.
Polska eksportuje do USA zwłaszcza wódkę, a kraj ten zapowiada nawet 200 proc. cła na importowane z UE alkohole. Uderzy to pośrednio w polski rynek, bo zatrzymany europejski eksport spowoduje zawirowania cenowe.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział 13 marca, że nałoży 200 proc. cła na wszystkie wina i inne produkty alkoholowe pochodzące z krajów UE, jeśli Bruksela nie zniesie cła na whisky – informuje Reuters.
Produkcja rosyjskiej wódki spadła do poziomu z 2017 r. po tym, jak Putin zażądał ograniczenia spożycia alkoholu. Eksperci są jednak sceptyczni co do prawdziwości tych danych. Podkreślają, że z powodu „napięcia psychologicznego” i niemożności swobodnego podróżowania, klasa średnia „pije w domu”. A połowa wypijanego przez biedniejszych Rosjan alkoholu pochodzi z nielegalnych gorzelni.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Czekolada dubajska zrobiła światową furorę, jej popularność dotarła także do Europy – i do Polski. Miłośnicy dubajskiego przysmaku zachwalają smak tej czekolady, nie odstraszają ich wysokie ceny ani fakt, że producentka ustanowiła limit produkcji: tylko 500 tabliczek dziennie.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas